(O) 3 råttkillar letar efter ett nytt hem
**(Nytt inlägg enligt annonseringsreglerna, tidigare inlägg här:
http://rattor.ifokus.se/discussions/54c69e638e0e746c6e00015c-o-3-rattkillar-letar-efter-nytt-hem?discussions-1)**
Det gör mig otroligt ont och jag är så ledsen men jag måste försöka omplacera mina 3 killar då jag fått ett jobb jag länge drömt om som tyvärr innebär många resdagar och jobb på andra orter/länder.
Mina 3 killar är supergulliga och busiga.
Dom är väldigt olika varandra men kommer bra överens.
Och sover ofta på varandra.
Dom är överlag sociala & nyfikna men alla 3 kan ibland bli lite skygga.
Men umgås man mycket med dom så släpper det. Se mer om alla nedan:
1. Brooklyn
Födelsedatum: 14/7 2014
Färg, teckning, hårlag: Hane. Vit med grå rand på ryggen (var helt grå som bebis). Vet inte hårlag.
Kullstorlek: 8 st.
Fadern: Vet ej.
Modern: Vet ej.
Pris och reg: Inte registrerad mer än för försäkring. Inget pris, vill bara att de ska komma till ett kärleksfullt hem som har tid för dom.
Omplaceras pga: Att jag har fått ett nytt jobb som innebär många resdagar både i och utanför Sverige = inte tillräckligt med tid för dom.
Brooklyn är storkillen och äldst, lugn och försiktig men gillar att springa runt och upptäcka. Han är social och gillar att vara nära och komma och hälsa. En lugn och mysig kille som aldrig bitits eller liknande. Hans ger en total kärlek om man ger honom lite tillbaka.
2. Sid
Födelsedatum: 15/9 2014
Färg, teckning, hårlag: Hane. Mörkbrun med vit fläck på ryggen. Vet ej hårlag.
Kullstorlek: 7 st.
Fadern: Vet ej.
Modern: Vet ej.
Pris och reg: Inte registrerad mer än för försäkring. Inget pris, vill bara att de ska komma till ett kärleksfullt hem som har tid för dom.
Omplaceras pga: Se ovan.
Sid är mellankillen och lever upp till sitt namn (döpt efter Sid Vicious) då han går mellan att vara supernyfiken och spidad till att bli superblyg och lugn. Han gillar inte att man tar i honom eller lyfter honom utan går med på att bli klappad om han får närma sig en långsamt. Kan nafsa om han blir rädd men har bara hänt några få gånger. Han har en så stark personlighet och det är så häftigt att se. Lite skygg men ger man honom tid får man massa kärlek tillbaka.
3. Ziggy
Födelsedatum: 22/10 2014.
Färg, teckning, hårlag: Hane. Grå med mörk grå inslag.
Kullstorlek: 12 st.
Fadern: Brooklyn (se ovan)
Modern: Lina (född juli 2014), albino med vit päls och röda ögon.
Omplaceras pga: **Se ovan.
** Ziggy är minstingen och han är en social och busig kille som älskar både trånga vrår och öppna ytor. Han vill gärna vara med på det man gör och gillar att komma och mysa i soffan eller att man leker med honom. Han är så nyfiken och vill alltid vara med där det händer saker och där du är. Han kan lyftas och hänger gärna på axeln när man gör något och pussas mycket.
Jag önskar verkligen att jag kunde behålla dom då jag älskar dom alla tre och alla deras likheter och olikheter. Dom har verkligen egna personligheter.
Jag hoppas att någon kan ta dom som kommer ge dom ett bra liv och som kommer älska dom lika mycket som jag gör.
Jag har en rätt stor gammal fågelbur som bur som funkar väldigt bra förutom att det är små luckor och inga stora.
Om man vill kan man få köpa buren + tillbehör för 300:-
Råttorna är gratis och detta är för att jag inte vill sälja dom utan att detta är en omplacering som tar emot men som blir bäst för dom.
Jag vill känna mig säker på att dom kommer till ett bra hem.
Vi finns i Stockholm men kan nog ordna med transport till närliggande städer.
Skicka meddelande via PM.