Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 537 ggr
Gambino19
0

knastrande ljud med tänderna?

Hej, jag är en ganska ny råttägare och när våra råttor sitter på axeln så gör de ett ljud med tänderna de låter typ som om de knastrar med tänderna XD Vad betyder det?är det bra eller dåligt?

VampireGirlElvira
0

Det betyder att dom trivs med att vara med dig. Och om du är osäker, så finns det massvis med information i denna grupp som du kan läsa. ^_^

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Gambino19
1

åh, tack! jag trodde de satt och åt på mitt hår eller  något:)

LitenEstelle
3

Jag minns första gången jag var med om det, då jag passade råttor åt en vän för mååånga år sedan.
Den ena råttan knastrade så fort man kom i närheten av den och ögonen ploppade något så fruktansvärt mycket att jag var rädd att de skulle hoppa ut ur huvudet på råttan, haha! Hade jag vetat då att det bara var som den trivdes/tyckte om mig hade jag inte blivit så panikslagen. Stackars lilla jag trodde ju att den höll på att dö 😂

(e.s.) 

mieeow
1

Haha åh ja, jag minns också första gången jag upplevde det! När jag var arg när jag var 12-13 brukade jag gå ut på en rask promenad med en av mina råttor i nacken under en luva. Hon la sig till rätta och tyckte väldigt mycket om det, och så ibland kom detta konstiga, knastrande ljudet! Jag stannade upp, plockade fram henne för att kolla vad hon gjorde, men då slutade hon förstås! Detta hände flera gånger och jag fattade inte vad ljudet kom ifrån hahah. Inte förrän ett tag senare läste jag om det här och fattade att det var som hon trivdes 😂