Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 965 ggr
Cochon
0

Kiss och bajs

Hej hej, går lite i råttankar och undrar; hur kiss och bajsiga är råttor? :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Trollan92
0

När jag hade råttor så bajsade dem nästan överallt förutom maten å där dem sov ^^ Kissa gjorde dem över allt, tillåmed där den sov :) Råttor kan även kissa på en när man har dem ute. Mest för revir märka å nya dofter m.m :)

[EvelinaL]
0

Man kan toaträna råttor men de flesta kissar fortfarande lite var stans (samt. markerar ifall man har hanar). Saker som hängmattor kan bli rätt kissiga och deras kiss luktar ganska äkligt så de får man vara berädd på att byta ofta. Mina bajsar bara i toalådan och jag tycker deras bajs är ganska praktiskt för det luktar inte så mycket och blir hårt snabbt vilket gör det enkelt att städa. Men du kanske kan läsa lite om att toa-träna råttor vet att det finns några bra trådar här.

kafkiluring
0

Jag har haft både honor och hanar. Nog för att båda kissar överallt och ibland på mig, men flickorna är duktiga på att bajsa i sin råttpotta (mina pojkar har inte varit det men det gäller ju så klart inte alla pojkar). Jag tycker inte att flickornas kiss luktar så mycket däremot luktar pojkarna ganska ordentligt. Så honor är att föredra om man inte vill ha så stark kisslukt ^^

kafkiluring
0

Oftast kissar pojkarna mer på samma gång. Flickorna ger små kissfläckar på tröjan medan pojkarna kan ge en rejäl blöt fläck -.-

Zolah
4

hur pass mycket dom kissar har inget direkt med kön att göra, utan mer om hur mycket dom vill revirmarkera.  Små droppar = revirmarkering

stora pölar = kissnödig.

mina brukar rusa runt en del då dom är kissnödiga så då brukar jag ställa ind om i buren annars får jag vad som väntas

kafkiluring
0

Jo det är ju sant, men mina flickor när dom faktiskt kissar och inte markerar kissar inte alls lika mycket som pojkarna. Men det är väl också olika :) Jag tycker förövrigt personligen inte att revirmarkeringskissandet luktar mycket eller stör ^^

botakt
0

När jag hade mina hanar så kissade dom i buren. Ute kunde det hända en olycka då och då men det var inte ofta. Sen tyckte dom att det var otroligt kul att klättra på gallret och kissa på gallret/tapeten… Tur att jag har avtorkningsbara tapeter som inte suger i sig vätska. :)