Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1090 ggr
moawist
1

1 eller 2 råttor?

Ska nu köpa råtta till min pojkvän i födelsedagspresent och är inte så erfaren. Är det bra att ha 2 råttor tillsammans eller bör man helst bara ha 1?

nanniis
0

dom är flockdjur och ska vara 2 eller fler :)

- " -Nanniis-"-Skrattar

Lamina
1

Det är lag på minst 2 stycken.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Crucio
13

har du pratat med honom innan/vet att han vill ha råttor? eftersom du frågar om antalet så undrar jag lite hur mycket övrig kunskap du/ni har om dem. är betydligt mer jobb med råttor än till exempel hamstrar. särskilt om ni köper hanar då de orsakar mycket doft vilket kräver mycket städning.

Sajtvärd på Skrivlust

[Mathildaqdt]
0

Minst 2 råttor

[EvelinaL]
2

Läs lite om råttor tex. på detta forumet om du funderar på att skaffa råttor för det är en stor skillnad på råttor och andra gnagare. Det är lag på att man måste ha mer 1 individ för alla gnagare utom hamster.

moawist
4

#3 jo, har pratat med honom och han var störtsäker på att han ville ha råttor. men vi båda började inte läsa på förän igår och råttorna köps någongång i slutet av året, så jag hinner nog bli lite mer kunnig innan dess i alla fall (:

LitenEstelle
4

#0 Ifall ni bestämmer er för råttor så vill jag tipsa om att köpa från en uppfödare och inte från djuraffär! Och som alla andra innan mig sagt så är det minst 2 stycken som gäller 🙂 Läs på så mycket som möjligt så att ni är riktigt förberedda när råttorna kommer!

(e.s.) 

Botta
1

Känns som en snabb googlesökning skulle svarat på den frågan direkt.

moawist
0

#8 på vilket sätt då? jag undrade ju bara om det gick bra att ha två stycken. hade ingen aning om att man enligt lag behövde ha två

tindra8899
4

Hej! vad kul att ni funderar på att skaffa råttor. Själv har jag tre små tjejer hemma och dom är så goa❤️Som dom flesta redan sagt här så är det lag på att ha minst två råttor. Eftersom att ni verkar vara rätt så nya på det här med råttor så länkar jag den här artikeln med flera olika saker som är bra att veta om råttor. (om du inte redan läst den😉. Och om du har någon fråga så är det bara att fråga oss här.

http://rattor.ifokus.se/articles/4d7133e9b9cb46223904bb73-vanliga-rattfragor?stickies-1

HjärtaVila i frid Vanilj & MollyHjärta

tindra8899
0

Vart lite fel här;)

HjärtaVila i frid Vanilj & MollyHjärta

Botta
2

#9 varsågod: http://bit.ly/1E5CUxx

Crucio
0

#12 😃😃

Sajtvärd på Skrivlust