Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 412 ggr
ChrisO
3

råttägare i borås med omnejd?

hejsan.

Jag är väldigt intressered av att ev skaffa råttor (sambon är väl inte lika glad haha), men hade varit kul att få träffa nån först. så undrar om det finns någon i borås eller i närheten som har och om man hade kunnat komma och hälsat på kanske? :)

Surpan
0

Hoppas du får svar, låter som en bra grej att gå och hälsa på någon med råttor. De är väldigt goa djur. 🙂

/Surpan

ChrisO
0

precis. känner att jag gärna vill göra det innan. sen är ju sambon som sagt inget fan av råttor pga svansen som många dock tycker är lite äcklig. vill gärna försöka ändra hennes uppfattning att dom faktiskt är mysiga :)

Surpan
0

Det är jättebra om man aldrig träffat några innan. Min sambo var likadan, han tyckte de var lite äckliga. Så vi skaffade hamster. 😉 Sen passade några vänner till oss två råttor över sommaren och då såg han att de var helt okej ändå och ganska söta, så då var jag snabb med att hitta två stycken att ta hem! Nu tittar han mest på dom med ett illa dolt leende och skakar på huvudet.. Haha!

/Surpan

ChrisO
0

haha det är ju så de ska vara

Zakaraa
0

Har du tittat på RiF's Uppfödarlista? (titta under Länkar som är ovanför ditt huvudinlägg) Kanske finns en uppfödare i närheten.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

ChrisO
0

Ja. det närmsta enligt RiFs lista är uddevalla och det är lite väl långt tyvärr. vet inte om det ifnns några andra uppfödare som inte är reggade på listan kanske?

Zakaraa
0

#6 Jodå det finns många uppfödare utanför listan. RiF's lista är endast över uppfödare som är aktiva på RiF :)

Om du har Facebook rekommenderar jag att du söker på en grupp som heter "Råttorna" så kommer du nå ut till en massaråttfolk över hela Sv.
Sedan finns även grppen "Råttannonser" som är en slutengrupp (för att slippa spam) där du kan lägga ut en sökes annons :)

Jag kan tyvärr inte länka grupperna när jag är på mobilen men hittar du inte grupperna kan jag skicka dem senare ikväll :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

ChrisO
0

Tack för tipset. Ska kolla de strax då:)