Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 893 ggr
Bella_
0

Avliva råttan själv?

Tänkte höra om här är några som avlivar sina råttor själv när tiden är inne? Alltså dödar dem själv. Hur gör ni isåfall?

Lamina
2

Ja, det finns det en och annan som gör, t.ex. jag (när jag hade råttor.) Men jag är rätt säker på att man inte får diskutera avlivningsmetoder här.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Bella_
0

Aha okej. Visste inte att man inte fick diskutera det.. Är ju en ganska viktig del av en råttas liv, kan man undvika stressen med att åka till veterinär och allt det där så är det ju bara positivt.

sessi
1

Tror inte vi får diskutera det här på rif. Det är så mycket som kan gå fel vid hemna avlivning så det kan bli en mycket plågosam historia för råttan i slutändan .

Bella_
0

Jo.. Man ska ju veta vad man gör i en sån situation.

[Trollbjörken]
0

Min pappa hjälper mig med alla avlivningar (jägare) går inte in på metoder men vet att han gör det snabbt och smärtfritt. Har en gång avlivat hos veterinär men föredrar hemma pga just mindre stress för dom. Men skulle aldrig avliva på egen hand

marathos
0

Önskar att man egentligen fått diskutera avlivningar. Ofta finns det många frågor runt det är med avlivningar, speciellt med råttor, som tyvärr inte blir så gamla. För egen del skulle jag tycka det vore bra.

Surpan
1

Kan man inte skapa en sån där hemlig grupp som jag sett på vissa sidor? Där man kan prata om det? Så kan man ju sätta en åldersgräns också om det är ett av problemen kanske?

/Surpan

siso
0

Vill också vara med i en sån tråd. Fasar för den dagen mina råttor eventuellt kommer behöva hjälp att dö. Ska tilläggas att stressen är enorm hos en av mina råttor.

siso
0
Zolah
0

Det är emot sidans regler att diskutera hur man avlivar ( alltså tillväga gångs sätt ), och det har varit tal om det ett par ggr om att tillåta diskussionen men jag tror inte det kommer ske den närmaste tiden.

För som det sagts tidigare, om man inte vet vad man gör så bringar man mer skada än nytta. Och jag tycker det är bra att hålla sådant borta från RiF, brukar bli jobbigt i längden med hemliga klubb trådar.  För då måste man börja verifiera ålder hos människor etc etc

marathos
0

Det skulle ju inte bara behöva handla om hur man avlivar själv, det är ju minst lika intressant med erfarenheter av veterinär.

JenniferSoderberg
2

Låser tråden då detta ej får diskuteras.

Inlägget är låst för nya kommentarer