Glad råttägare :D
Är riktigt glad över mina 2 små guldkorn till råttor som aldrig har bitit i sönder någon hängmatta, gnagat i burbotten och ja inte gnagat sönder något alls i buren :D Någon mer som har den turen ? :)
Harley och Charlie
Jag! Har aldrig haft en hona som förstört något ! Mina killar däremot jag hade för ett par år sedan var makalösa med att gnaga! Gnagde sönder hela burbottnen och alla hängmattor, blev helt galen..
Det är väl runt 30/70 hemma hos mig, 30% som förstör och 70% som inte bryr sig. Alla som förstört har varit honor.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag har inte den turen ;) mina råtttjejer brukar inte bita sönder hängmattor men om jag råkar lägga en tröja bredvid råttburen så drar dom in den i buren och det blir små hål i den. Min lillasyster råkade lägga en läxa bredvid buren och den förstörde ju råttorna på direkten, så när hon kom till skolan fick hon säga:
"jag har inte med mig min läcxa för våra råttor har bitit sönder den"
Gissa vad hennes lärare trodde om det 😉
Vila i frid Vanilj & Molly
Jag har en hane som envisas med att äta toa- och hushållspapper. Mina andra hane gillar att dra in filten som jag lägger över buren på natten och göra ett mysigt bo av det så den filten är ju ganska söndrig men oftast när mina råttor har sönder sakerna tror jag inte det är avsiktligt utan de vill dra med sig sakerna och sen bara "råkar" de gå sönder.
Jag har 9 killar här hemma (7 som är mina) Och än så länge har det inte någonting förutom handdukar blivit söndertuggat!
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus