Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 603 ggr
råttor4life
0

HJÄLP! vilken sort är detta?

vill gärna ha ett namn på teckning, päls-sort, osv osv efter min beskrivning av råtta, tack. haha.. (är inte så kunnig om detta och ska skaffa råttor snart) En grå/vit eller svart/vit Dumbo råtta, som ska mjuk & skön päls (inte överdrivet fluffig och ojämn dock). Den ska inte vara grå/svart färgad i hela ansiktet, utan det gråa/svarta ska sluta lite ovanför ögonen ungefär. Lite svart/grå på magen & ryggen/nacken. tack för svar!!

Zakaraa
1

Är nästintill omöjligt att försöka bestämma färg utifrån beskrivningar då det kan finnas många varianter som kan passa in på "Grå".

"Grå/vit" kan vara en tecknad variant av Blue eller så kan det vara en roan som blekts så att färgen Ser grå ut.
"Mjuk och skön päls", då är det slät du är ute efter.
Jag kan inte riktigt ge något bra förslag på teckning, ansiktsbeskrivningen låter som en roan variant men "Lite svart/grå på magen & ryggen/nacken." kan jag inte få ihop till någon variant.

Titta under Vanliga råttfrågor du kommer du hitta en länk som kallas "Varianter" där kommer du hitta bildtrådar, det kommer troligtvis ge dig mycket bättre svar än att vi försöka gissa oss fram till vad du är ute efter :)
Du kan även precis under/över "Varianter" hitta en länk till "Standard" där det finns beskrivning på hur standarden ser ut för de olika varianterna.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning