Snacka om bortskämda råttor
Det finns inga råttor som är så här bortskämda, jag köper jämt nya grejer åt dom. Dagens köp: ett rep, två gigantiska matskålar, en vattenflask rengörare, en höboll och till sist en burk smarriga mjölmaskar.
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Du är inte ensam om att jämt köpa nya saker till sina råttor! 😃
#2 Ja du kan ge mjölmaskar levande men de är i stort sett bara fett så ska inte ges som något annat än godis.
Vill man ha mer näring, i utfodringssyfte, kan man välja syrsor, zophobas eller liknande.
Ungefär 95%av mjölmaskarna är fett (http://exotiskadjur.ifokus.se/articles/4d714aa8b9cb46221d05ec12-mjolmask-uppfodning)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
OT
Det är otroligt enkelt att föda upp mjölmaskar (även syrsor) om man vill det men man kan lätt få baggarna, och det vill man inte ha i huset, om man låter dem genomgå sin förvandling. Så man får odla det man hinner bruka.
Mjölmaskar i puppa-stadiet är riktigt obehagligt fräna, haha. Ser ut som vita Kakuna (pokémon). Syrsorna däremot… Det var inte särskilt roligt att hitta ett par i sängen 😂
Vill man lära sig mer om insektsodlingar så tipsar jag om att beska reptil iFokus :)
#5 Då har du zophobas :) Mer näring och större men man får se upp lite för de kan bitas ;P
Får du mjöbaggar kan de sätta sig i ditt skafferi och det är inte roligt kan jag lova så odlar man mjölmaskar bör man vara noga med att det inte går att rymma för dem :)
Dom är döda och torkade och är tänkt som godis! :) Testade att ge dom till dom 8 råttor som jag har hemma just nu och endast 2 var villiga att smaka. Tyckte bara det vore kul att testa, inget jag ska fortsätta med!
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus