OT (K) övergivna undulater behöver bur
Idag har jag adopterat två undulater som blivit dumpade i ett dragit, kallt trapphus nära dörren utan ens en filt över. Hade jag inte tagit in dom hade dom antagligen dött inatt. Tänker att ni är djurvänner så att det kanske inte gör något att jag postar här trots att det är OT.
Ett problem som finns förutom att människor är as, är att buren som dom lämnades i är alldeles för liten, uppskattar den att vara 40x 25x35 cm. Har inte ekonomin till att köpa en helt ny bur (det här med att gå i gymnasiet och ha studiebidraget att röra mig med) och har kollat blocket, fb-grupper, med vänner och här på iFokus men hittar inget. Har råd med mat och annat som behövs till dem, problemet blir klumpsumman som buren är.
Så jag undrar om någon har lust att sälja en bur till ett rimligt pris eller om någon känner för att bli av med en bur. Bor utanför Trelleborg men kan ta mig runt i hela Skåne om det finns tågförbindelser.
Jag förstår inte hur människor kan vara så jävla hjärtlösa. Antar att det är bättre att ställa ut sådär så att någon kan rädda dom, än att släppa ut dom till en säker död. Har skrivit där och frågat med! Tack så mycket ändå förresten!
Vad bra <3
Jo det ä det väl, men att man skaffar ett djur kräver att man har ansvar över dem, vill man inte ha kvar dem får man hitta dem ett nytt hem som kan ta hand om dem. :(
Vet du viket kön det är på dem? :) har du bild?
jag hade gärna köpt bur åt dig!!men jag bor i skara:( och är i skåne ganska ofta.men jag tror inte mina föräldrar hade gått med på det:( kan fråga:)
Åhh vad fina! <3 :D
Kan dick inte se könet på dem men hade inte förvånat mig om hon hade rätt om deras kön.
Är det sand de har på bursbotten? :) Det kan du alltid byta ut mot tidningspaper, blir billigare så :)
Ja, det är sand. Åh, vad bra! Tack så mycket, tar tidninspapper sen när sanden tar slut :)
kan inte e vad du använder för sittpinnar så bra, men om de är i plast så är det mycket bättre att hitta lite pinnar ute och byta dem med, sliter ner på klor bättre än tex sandpapper som pajar fötterna, och de kan även bita på dem och slita ner näbben bättre :) Bara lite tips från mig xd
Det är ett mycket dåligt foto, men det är trä. Jag tänker att jag ska gå ut i området imorgon när jag kan se längre än min hand och se om jag har några säkra träd och sen slänga in lite pinnar i ugnen. Planerar även att bygga en liten klätterställning av lite grövre grenar.
Tack så jättemycket, uppskattar hjälpen!
okej! vad bra :D tror allt de kommer få ett super hem hos dig :) och inga problem alls ^^