Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 595 ggr
Eander03
1

Råttor i sängen

Är det bara jag som inte har mina råttor i sängen?

[EvelinaL]
0

Jag har mina råttor i sängen då och då men jag kan förstå ifall man inte har helt rumsrena råttor så är det inte så kul. Sedan har jag ju hanar som markerar så jag är ju hela tiden berädd på att byta laken när dom är där. Vilket jag förstår att inte alla orkar. Det brukar inte få va i sängen när jag precis bytt lakan dock.

Surpan
1

Mina har lärt sig klättra upp på sängen från golvet så de springer i sängen när de är i sovrummet. :)

/Surpan

Melissa V
0

Försöker undvika det men när man har tre flockar så är det ibland ett måste att några får vara där. Sen ligger hunden ändå i sängen så det är ingen större skillnad på den hygieniska sidan sett

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

MissanTissan
0

Jag brukar låta mina grabbar springa ovanpå sängöverkastet. Men aldrig innanför!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Eander03
0

Mina råttor är rumsrena men jag har ju ingen toalåda i sängen direkt xD det skulle dock vara rätt mysigt att ha dom där

Frosstis
0

Vart rastar ni råttorna om inte på sängen eller i badkar? 🙂

Eander03
0

På soffan när man tittar på tv :)

panini
1

Dom får absolut springa på sängen, visst dom kissar och marker, men det får man ju tåla ;) Tror att bara 1/3 kissar och markerar så det blir ju inte så mycket. Fast detöär inte så trevligt när dom kissar på kuddarna så dom tar jag bort ;) Annars så är mina råttor mest uppe på sin bur och i den ena fönsterkarmen + lådorna som står bredvid. Dom vågar inte riktigt vara på golvet fast jag har gjort det "rått trevligt" för dom ;)

Melissa V
1

Hanarna har jag i soffan och honorna springer lös i råttrummet. Men när honorna löper flera samtidigt så kan jag inte blanda mina hanflockar i soffa så de gångerna får den ena flocken vara i sängen

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

[EvelinaL]
1

Mina råttor gillar inte att vara på golvet eftersom vi har katter men de har två hyllplan på väggen ovanför mitt skrivbord som dom brukar var på som de kan klätra upp på via buren sen från buren till en byrå så finns det en brostege och då kan de ta sig till pojkvännens skrivbord där han har mysiga lådor och sen genom honom gå till sängen (fast bara om det inte ligger några katter i den förstås).

friidaa1
0

Mina råttor får inte vara i sängen. De får vara i kök,badrum, hall och vardagsrum. Men sovrummet är ett big no no :) Har även överkast över våran gigantiska divan soffa eftersom mina två äldsta pojkar äääälskar att markera. Har varken tid lust eller pengar till att ta bort sofföverdragen och köra till kemtvätt. :) Dock så bor jag inte hemma. :)

friidaa1
0
friidaa1
0