Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 632 ggr
Quihnn
0

Råtta på rymmen

Vet inte var jag skulle placera detta inlägg.
Det är så att min brors råtta är på rymmen, stackaren går inte att hitta ):
Han bor i en villa med mina föräldrar, och försvann igår natt. Dom tror att han har lyckats tagit sig ut på något vis. Han går inte att hitta någonstans. Jag är rädd att han ska ha fastnat då det inte är vanligt av honom att bara försvinna.

Finns det någon som har några tips eller egna erfarenheter? Jag blir så klart orolig även om det inte är min egen råtta. Han är så fin o tam. Som tur är det inte 20 minus grader ute, men ändå kyligt. Hur klarar sig råttor i vädret?

Stop climate change, before it changes you

Nolltvåfyratre
0

Han borde vara hungrig så skaffa en råttfälla som fångar levande. Stoppa i favoritmaten så borde han dyka upp om han är kvar i huset.

Zolah
0

detta har hänt många ggr, använd forumsök eller så för att kolla hur det gick för andra :)

ett vanligt tips är faktis mjöl för att se var han kan vara då han kommer lämna avtryck

Quihnn
2

Min bror sa faktiskt att han tänkte lägga ut mat o mjöl runt omkring. Jag hoppas man får napp så man vet att han inte är fast. Dom har lagt mat lite här o där mest för att se om man kan få tecken någonstans. Det värsta vore om ingen mat försvann ): Får hoppas han dyker upp snart.

Stop climate change, before it changes you

Mymlan&Vifs
1

Råttor är rysligt duktiga på att gömma sig! Att ni inte hittar den inomhus betyder inte nödvändigtvis att den är utomhus.
Stäng dörrarna till alla rum. Sök därefter igenom varje rum metodiskt. Börja i ett hörn, fortsätt längs med väggen tills du är tillbaka där du började, leta därefter i mitten av rummet.
Råttor kan ju gömma sig inuti möbler, under madrasser, lakan, i kuddar, etc. Överallt där ni aldrig hade tänkt er att någon kunde gömma sig!

JenniferSoderberg
0

Hur har det gått?