Råttor iFokus

Råttor

Etikett: rif-och-ifokus
Läst 2995 ggr
[Fusion200]
0

Hur blandar jag virkon S?

hur många gram virkon och vatten? Är detta farligt att andvända som desinfectant på händer när det är färdig blandat?

Rumblebee
2

Vet inte hur det ska blandas, har du ingen bruksanvisning? Det enda jag vet är att man bör undvika att få pulvret på huden då det är irriterande och att ofta få färdigblandad lösning på händerna kan till slut ge diverse besvär. Bättre att använda riktig desinfektions medel avsett för händer.

[kerstinthemilklover]
0

Vikron är bra och jag använder det ofta.
Jag har däremot bara använt det i tablettform och då gäller en tablett för 5 dl vatten. Det håller en vecka i utspätt läge.
Men en tablett motsvarar kanske en tsk.

Använd inte det på huden. Utan använd tvål och vatten och gnugga. För det är friktionen som tar död på virus.

wingren
0

Är det inte en skopa på 10 liter? Använde det när jag jobbade på hunddagis. Vet inte om det funkar till händerna, känns väll säkrast att använda desinfektion som är till för händerna rent spontant :)

[kerstinthemilklover]
0

#3 , spädningen beror troligen på vad man skall ha det till. Om du ska rengöra saker som garanterat är utsatta för smitta så har man i alla fall spädningen jag föreslog.
Sedan har jag ingen aning om hur stor skopan är, det kanske blir samma spädning i slutändan.

taylor__lambert
1

Använde det när jag jobbade på hundstallet och då var det 1 skopa/10 L vatten. Men allting beror också på vilken styrka du vill ha, här finns bruksanvisning på hur mycket du ska använda för varje liter vatten beroende på vad det är som ska saneras

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[kerstinthemilklover]
0

#5 Vilken bra länk! 🙂

Zakaraa
2

1gram virkon på 1dl vatten.

Bruksanvisningarna ligger bredvid påsarna där du köper dem.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning