Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 379 ggr
Tulda84
1

Burstorleken!

Hejsan alla råttmammor och råttpappor! 

Det är såhär att jag kommer antagligen få hem tre fina råtthonor ( 2,5,8 månader gamla) och en hane ( 9 månader) i Januari ( givetvis ska jag inte ha hannen i samma bur som honorna). Det jag tänkt på är om buren är för liten eller om den är lagom för 3 tjejor. Killen som säljer råttisarna nu har dom i en bur som är 155 hög oh 120 bred. Och hanens bur är en ombyggd kaninbur med två våningar som jag inte vet måtten på.  Är det någon snäll själ som skulle kunna svara på detta åt mig och även om ni kan ge lite tips på aktivering till mina blivande barn :). 

Mvh blivande råttmamma

pellepojken
0

Måttet på buren till tjejerna låter ok.  Om du menar 155 x 120.  Men du har inget mått till killens bur ?   Du tänker väl på att killen inte ska sitta ensam i sin bur.  En råttis får inte sitta ensam i en bur. Då kommer han må mycket dåligt. Men det kanske du redan vet.    Lycka till med dina barn.

Tulda84
0

Hanen har för tillfället en kompis i buren som oxå är hane men den råttan är inte hans så den kommer ej följa med, har tänkt ha den mindre buren som en bur för parning så att säga