Fråga om rivmärken
Hej jag tänkte bara fråga om rivmärken på mej från mina råttor. Hur "farligt" är det när dom river så det går igenom? Jag spritar alltid efter men måste jag egentligen göra det eller är det bara överdrivet nojigt av mig? (Satte det i hälsa då det lär rätt men byt om det är fel)
Vill lägga till att det inte är jätte hemska rivmärken
Just sprita kanske man inte behöver men tvätt av såren i alla fall så det inte ligget något smuts där och stör.
Själv spritar jag mig endast (vid rivsår dårå) när jag håller på med hanarna men det är pga min överkänslighet mot pojkara.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Va skönt. Då behöver jag inte oroa mig så mycket :p Inte så skönt att sprita rivmärken heller
jag gör ingenting vid rivmärken. Just nu får jag sällan rivmärken, eftersom jag klipper klorna ofta på den som behöver, och den andre trimmar sina klor själv.
Så det underlättar att klippa klorna! :)
Annars minns jag med mina första honor, som jag inte klippte klorna på, att jag fick mycket rivmärken. Det blev lite rött, och om alla sex hade klättrat på axlarna när jag hade linne kunde det vara skönt att svalka lite med vatten efteråt. Men sprita behöver man inte så länge man inte är allergisk :)