Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 320 ggr
MentalDistress
0

En rejäl överraskning!

Imorse när sambon väckt mig och jag låg och vred mig hör jag plötsligt hur han utbrister "älskling vi har hela vardagsrummet fullt med råttor", så jag springer ut och ja, där sitter alla mina troll! Oliwia har på nått oförklarigt sätt lyckats ta sig upp på killens skrivborg och bara satt där och såg alldeles jätte söt ut. De andra tre sprang omkring på buren och när de fick syn på mig så rusade de med sina små ben mot mig. Jätte sött. Hade tydligen inte stängt en av burluckorna ordentligt igår.

Men de hade inte märkt det förens efter att killen gick och la sig. (han säger alltid god natt år råttorna och då var alla i buren vid 23, städade buren vid 19)

Hursomhelst ingen skada skedd, inga trasiga sladdar och inte en skråma på råttorna. Ibland lyckas de skrämma mig :)

TopasPearl
0

Aw va gulligt, tur att de är okej. En sånt stort äventyr så sover de nog gott sen=)

MentalDistress
0

ja! de sover än, har inte ens okat släppa sig fram till gallret som de brukar när jag stått där. Men de verkar ha skött sin frihet bra, jag kunde inte hitta minsta lilla "plutt" nånstans och inga kablar har de gnagt på heller! :)

TopasPearl
0

så bra:) jag hade mer problem med min ena katt när hon var liten, tuggade sönder alla sladdar hon kunde hitta. Mina råttor har endast tuggat sönder en hörlurs-sladd en gång:)

MentalDistress
0

Mina råttor har nog aldrig gnagt sönder något, min första råtta bet små hål i min tröja när hon var innanför det men utöver det inget jag kan komma på.

Min gamling har bäddat ned sig bland alla hennes fleece filtar och sover gott nu :)