Smiter dygnet runt
Dalia, som nu är lite över 3 månader snart 4 månader, smiter hela tiden! Jag har kollat igenom buren flera gånger om dagen och förstår inte alls hur hon smiter. För hon kan inte heller öppna bursdörrarna! Det börjar bli jätteirriterande, då 1 av våra 3 katter är väldigt förtjust i råttorna, men inte som kompis!
Jag måste gå upp 5-8 ggr om natten för att släppa in henne i buren igen. Jag går omkring som en zombie då jag redan har sömnproblem sen innan. Jag förstår bara inte. Det finns inga hål och inga luckor som är öppna. Hon är magisk den där lilla flickan:) Men jisses vad jag vill att det ska sluta! Nån som har något råd?
Ett tips är väl att sitta uppe en natt och spionera på henne
Utan att hon ser dig såklart.

Mvh Stephanie 

Konstigt :/ Håller med #1.
Hon kan inte krypa igenom gallret va?

lägg ngt riktigt gott utanför men nära buren, sätt dig i en stol och kolla hur hon får tag i den. Förmodligen kan hon ta sig genom gallret, råttor kan göra sig extremt smala.

har du upptäckt busråttan? :)

Jag upptäcker alltid för sent för jag sover oftast sen har jag en annan av mina katter som heter Lucy, hon tar hand om råttorna. Hon sover med dem ute och sånt så om jag inte vaknar så väcker hon mig och visar vart Dalia är. Hon är ju inte super liten men inte riktigt jättestor nu. Men mitt galler är 1 cm så jag har svårt att tro att hon kommer ut där. Och för spionage har jag redan testat. Hon märker alltid mig så hon sitter och tittar på mig istället för att hon gör det vanliga; äta, sova, smita :). Jag får sätta upp lite kameror:P Dalia är otrolig. Hon måste kunna magi!!!

#6 Haha det får jag faktiskt skriva där, kanske någon hemlig person hjälper dalia ut ur buren på nätterna

ibland kan man tro att det är omöjligt att dom kommer ut . men tro mig det är inga dumma djur. Det ända sättet är väl att köpa ny bur med mindre galler .

mjo men mindre galler än 1 cm känns som ett fängelse. Det finns ingen möjlighet då att titta ut genom gallret. 1 cm för dalia som har blivit så stor är ju inte möjligt att komma igenom.

Nej det låter konstigt att hon skulle komma igenom 10 cm.
Det kanske är någon annansnatns i buren?
Du får helt enkelt som sagt sätta dig och titta på henne och prova godistricket. Du hittar nog stället snart.
Älskar mina stora små vänner..

Jag hoppas det:)

Hur går det? Har du upptäckt hur hon gör? ;o

Vad är det för gallerbredd? Jag hade en envist smitande liten råtta som tog sig igenom gallret, även fast jag trodde det var omöjligt. Dessutom gick hon inte upp i vikt. Det var som att hon ville hålla sig så liten för att kunna ta sig igenom:P Jag bytte bur ett tag och då gick hon upp i vikt så de kunde flytta tillbaka sen igen… Nu är hon för övrigt tjockast av alla i flocken:P
#13 hahaha :D

Jag vill påpeka att jag har aldrig upptäckt hur hon gör! Så jag gjorde en helt ny bur som är ännu större
. Hon måste ha hittat nått ställe på förra buren som är osynligt för mig, för i denna buren sprang hon runt i hörnor och grävde i tidningarna för att desperat hitta ut, vilket hon inte gjorde. Buren med ny inredning tog mig 7 hela timmar att göra non-stop. Så det glädjer mig att jag fick sova gott inatt utan att ränna runt efter dalia:D
#13 Kunde ha varit så, så i den nya buren hade jag rut-nät eller vad det heter, 1cm. Då kan hon inte trycka ut det övriga av henne på sidorna så att säga:)
Hon gillar i alla fall den nya buren och började uppskatta den nya roliga inredning till slut efter hon inte hittade en utväg.
Det kanske låter rått när jag är så sträng på att hon inte får smita. Men de är ute flera timmar om dagen annars, ibland blir det 1 timme bara men oftast är det 5-7timmar då de sover och äter lite ute. Matte måste också sova ibland:)

Nej men det är klart att man vill ha koll. Speciellt när man har rovdjur i huset.
Älskar mina stora små vänner..