Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 726 ggr
Josse016
0

Kan råttor äta spenatsoppa?

kan råttor äta spenat med korvsnuttar och ägg halvor :)?

[kerstinthemilklover]
0

Det brukar ju vara lite mycket salt i, men jag tror inte att råttan dör av det.
Tror att det går bra att ge om det är en liten mängd. Spenat är däremot lite svårsmält och innehåller garvsyra. Men råttor är ju överlevare, en gång gör nog inte så stor skada.

Zakaraa
1

Spenat innehåller även nyttigheter så i liten mängd kan man ge det utan problem.

Korv däremot ser jag ingen mening med att ge eftersom det både är rökt och en massa tillsatser i det. Ingenting som råttorna ska ha.

Ägg är mums :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Apootie
0

#2 Fast all korv är ju inte rökt 🙂

Zakaraa
0

#3 OK det var nytt för mig. :) Aldrig sett en korv som inte genomgått röknig men jag håller iof endast på med svenska varianter.

Hur som haver så innehåller de tillsatser oavsett vad det är för typ av korv.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Apootie
0

#4 Jaså? Typ viss grillkorv och viss falukorv från affären är ju exempelvis inte rökt 🙂
Men håller med dig helt, finns andra proteinkällor som är mycket bättre (och innehåller mer av faktiskt kött)

Allamej
0

Mina råttor älskade det 🙂 och när dom fick tag i en äggbit eller liten korvbit så blev dom som barn på julafton ❤️

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor