Pris på hampaströ
Hej, tänkte bara kolla med er här inne om ni vet något ställe där man kan beställa billig och bra hampaströ.(eller något annat som kanske är vänligare för råttor)
Det billigaste jag hittat just nu är javascript:nicTemp(); 256kr inklusive frakten för 15 Kilo/62 Liter (Om det nu ens är bra, finns tydligen dom som dammar mer och mindre enligt vad jag läst här) någon som använder sig av detta?
Jag köper mitt på Granngården
Den du länkar kostar ju 110kr/15kg vart kommer de resterande 146kronorna ifrån? 🤔
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#2 fy sjutton, skulle aldrig köpa det med den frakten..
Jag betalar 179 (eller 149, minns inte) för 20kg
#3 därför jag nu försöker hitta billigare så det får bli en tur ut till granngården och se om dom har hampaströ här i Bollnäs.
Tack så mycket för tipset :)
Sitter just nu med 25 Liters påsar alspån för 178kr med frakt eller dom få gånger dom har 80 Liters påsar för 298kr med frakt. börjar bränna lite på kontot då det är dags att införskaffa nytt
#4 Nackdelen med granngårdens är att det vissa gånger kan vara dåligt och andra bra. Får man dåligt så får man ju självklart byta. Personligen har jag aldrig fått dåligt spån dock men en väninna fick med svarta prickar i vilket det inte ska vara.
Det heter Lättströ (av Hampa) så du inte letar efter just etikett med "Hampa" på.
Jag skickar efter från zooplus, just nu 189:- för 14 kg och 29:- i frakt. Det kan vara biligare om du köper från den danska sidan. Granngården finns tyvärr inte här i stan längre:(
Om du har Djurmagazinet i närheten så fråga efter hampaströ från Hampaprodukter. Det är bättre kvalitet än Granngårdens, och dessutom helt dammfritt. Billigt är det också. Jag betalar 179 kr för 20 kg. Kan hända att andra zoobutiker också kan ta in från Hampaprodukter, det skadar inte att fråga!
Här vart jag bor så har Djurmagazinet nästan alltid en eller två stora säckar framme.
Stan är Linköping….. Jag tycker inte att det dammar och jag är inne på min tredje säck.