Råttor iFokus

Råttor

Etikett: presentation
Läst 605 ggr
Hinoiri
5

Måste visa upp mina små

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Från vänster till höger - Luffy(8 veckor), Sabo(11 veckor) och Ace(10 veckor).❤️
Nu börjar grabbarna äntligen känna sig hemma här i lägenheten och insisterar på att få springa runt överallt. 🤦‍♂️
Den långa väntan(nästan 2 veckor) på att de skulle börja känna sig hemma och vilja utforska är över! 
Var tvungen att avlusa dem när de bott här i några dagar, men resultatet är underbart! Sabo som är störst och tjockast, låg bara och vilade med en trött uppsyn innan avlusningen.😓 Nu far han runt och busar med de andra två och jag är så lättad. 

De envisas med att strunta i hängmattan jag sytt till dem, men en dag kommer de nog inse hur mysigt det är att ligga och jäsa i en hög i hängmattan. 😴
Hur mår era råttor idag?

Lilithium
1

Jätte söta råttor men däremot så bör du ta bort saltstenen, det är ingenting råttor behöver :)

Hinoiri
0

Tog bort den i förrgår faktiskt. :) 
Kom på det när jag hade köpt den att jag aldrig brukat ha det till mina råttor förr, men har haft nästan alla typer av gnagare man kan tänka sig och nu var det 3-4 år sen jag hade råttisar sist. :) Gammal vana helt enkelt.

Lilithium
0

Ah okej vad bra :)
Däremot så har jag hört att det kan vara bra för råttor att få i sig lite extra salt när det är varmt men det är inget jag är helt 100 på :)

Hinoiri
0

Jo men det stämmer, det har jag läst något om. Nu är det ju vinter så de behöver inte saltstenen, men på sommaren tycker jag att alla djur ska ha tillgång till saltsten såvida det inte är skadligt för dem. Har för mig att saltet hjälper kroppen att behålla vätska bättre och det är ju bra en varm sommar.  :)

Mymlan&Vifs
1

Vilka vackra råttor! Mina fyra flickor rusade omkring i lägenheten i morse och jag fick inte gå till jobbet för att alla skulle hitta på bus och klättra på mig samtidigt. I sådana stunder vill man bara stanna hemma istället. 😃