(S): Se hit alla uppfödare
Jag är en tjej på 25 år som bor i Lund. Jag har nu efter ca 3 års uppehåll bestämt mig för att ta upp mitt stora råttintresse igen. Har haft råttor i sammanlagt 6 år. Vill bygga upp en drömflock på ca 5 individer med härliga personligheter. Beteende och hälsa är det viktigaste för mig. De kommer få bo i en hornbachvoljär. Kommer ha varierande inredning och byta ut denna emellanåt för stimulansens skull. Har alltid gett mina råttor egenblandat Torrfoder så detta är något jag kommer fortsätta med. Detta kommer de givetvis alltid ha tillgång till, samt rent fräscht vatten. Minst en gång per dag kommer det bjudas på frukt, grönt och varsin portion av vår middag. Som bottenunderlag används hampströ, toa-lätt eller borrismattor beroende på vad som finns hemma. De kommer få springa fritt i djurrummet som är säkrat från sladdar och annat farligt de kan lyckas få i sig. Buren står i vardagsrummet så att de alltid får vara med och titta och de kommer självklart få vara ute och spana och gosa i soffan dagligen. I helgen flyttar mina två första honor in. Två bebisar från wamrats. Jag är nu på jakt efter fler trygga och sociala tjejer. Mitt krav är att de kommer från en genomtänkt parning med flera friska och trevliga generationer bakom sig. Färg är oviktigt. Har du eller planerar du en kull inom det närmsta så hör av dig! Kvittar var i Sverige du finns sålänge det är en råtta som kommer passa mig och min flock.
Hör av dig till Porlamarkens (Desirée). Hon bor i Höör, men vet dock inte när hon kommer ha sin nästa kull.