Råttor iFokus

Råttor

Etikett: presentation
Läst 1937 ggr
blodörn
3

Vad heter era råttor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad heter era råttor? Finns det någon anledning bakom namnet? (Jag älskar namn, vet inte ens varför.)
Mina tre pojkar heter Kíli, Fíli & Bofur. De är obviously döpta efter tre av dvärgarna i Hobbit för jag hade en Lotr/Hobbit period just då :)

Do as you would be done by - And think for yourself

Sandra97
0

Mina 2 tjejer heter Kiara och Twixie kiara betyder lilla mörker på irländska, och twixie tyckte jag bara var gulligt :)

Vermin
1

Mina 3 tjejer heter Bonnie, Lydia och Iggy (och Nessie som tyvärr är i råtthimlen). Började med att döpa Bonnie efter Bonnie och Clyde, Lydia är döpt efter Breaking Bad för att hon var så neurotisk i början. Där kom ie och y-temat fram och när jag sedan skaffade Iggy och Nessie blev det Iggy pga Iggy Azalea (och y:et) och Nessie för att hon var ett litet odjur. 😃

Sigzz
1

Mina 2 tjejer heter Castor och Pim. Castor kanske är ett killnamn, men eftersom att Castor (den pysslande bävern i domdär barnböckerna) var hela min barndom, bestämde jag mej att ta det! Och Pim va bara gulligt. Jag funderade på Findus för jag älskade Petsom och Findus oxå.. Men Pim och Castor blev det! :)

Sigge!Hjärta

[VampireGirlElvira]1
0

Mina fem råttor hette E'owyn, Snow White, Willow, Roxy och Angel. Vet ej varför jag valde dom namnen. 😄 Tyckte bara att det passade.

VAASHii
1

Mina 6 tjejer är döpta efter karaktärer från League of Legends :3 Mannen och jag spelar mycket tillsammans så det kändes naturligt :P
De heter Akali, Nami, Anivia, Blitz, Jinx och Lux! 
5 av de 6 på bilden ^^ Svårt att få med alla, inte som att de sitter still.. typ nånsin xD <3

blodörn
0

Aw, vad fina alla namn är :)

#5 Jag har bara en enda bild med alla tre tillsamans och det är när dem äter (den ända gången de ät stilla.)

Charlie2006
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nja jag har väl inte någon direkt tanke bakom mina namn på råttlingarna, jag ville först ha bulgariska namn till dom då dom är därifrån, men efter att jag inte hittade några som passade.

Honorna Meri och Sami, Meri valde min fästman, då det är han som valde henne, men namnet vill jag inte säga vad det betyder och är en förkortning på. :P Sami är något namn jag bara gillar, Laika är något namn jag bara tycker passar henne, och Mage är döpt efter World of warcraft, men kallas kort och gott Sickbrain från min fästmans sida. Rocky döpte min fästman på honom, efter filmerna, inget namn jag gillade i början dock, men nu passar det honom. :) Orion är döpt efter ett rymdskep i någon serie (stargate tror jag om jag inte har fel).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Bananbullar
1

Mina råttor har döpts till ett förkortat namn/ord från deras uppfödarnamn.
Som tex; Gry kallas Gry för att hennes uppfödarnamn är Gryningstimma.
Balle kallas för Balle för att hennes uppfödarnamn är Ballerina.

Mina råttor just nu heter: T-shirt, Gry, My, Balle.

Surpan
0

Fina namn alla har!

Våra tre kallas Doris, Siri och Nina.

Nina kom hem nu nyligen efter jag hämtat henne från Zickan. Hon kallades Needy (Needful Things) där, men vi(jag) kallar henne för Nina. Sambon kallar henne dock för tjockis för hon är lite större än våra småtjejer (som är yngre). På småtjejerna så valde sambon Doris och jag Siri. 🙂

Annars är det bara så att vi gillar vanliga människonamn. Som exempel så heter dvärghamstern på min bild Tobbe.

/Surpan

Melissa V
1

Endel har sina namn kvar den uppfödarna då jag har taskig fantasi så de får stå kvar. Sen finns de ju några andra man hittat på till. Meja - egen uppfödning men bytte namn hos sina ägare sen flyttade hon tillbaka och fick behålla det. Hette Kirik om jag inte minns fel från mig Victoria - fick namnet från uppfödaren sen har det stannat Ädla - också uppfödarnamn Siri - uppfödarnamn Lilja - från mig, älskar liljor Pavlova - fick välja ett bakverk och pavlova är gott Poloma - egen uppfödning och indiannamn Adsila - egen uppfödning och indiannamn Joy/Joysen - Victorias bror, heter helt JoySurrender från uppfödaren Paco - egen uppfödning och namne han fick av mig för jag ger alla bebisar indiannamn Johnny - Johnny Burns från uppfödaren Eminem - egen uppfödning. Han var den enda som var ljus (fawn) i en kull med bara svarta och augoti så de kom av ren ironi Gamlingen - han är gammal med sina 4 år så PG - partygod från sin uppfödare Cheesecake - fick välja ett bakverk då jag älskar det sp vart det de Rocky - fick han av mig för han är en riktigt klippa Namnlös - hittade aldrig nåt bra namn så namnlös bara fastnade på honom Yas - egen uppfödning och indiannamn såklart

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Dramatik
0

Mina heter Zickan, Zingo, Espio och Vector. Och snart får jag förhoppningsvis en liten Zene också:)

Melissa V
0

Haha det blir många "Z" för dig dramatik ;)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

MissanTissan
1

Mina två jag har nu heter Monster (Efter energi drycken) och den andra Spider (Eftersom han är en klätterapa) Ska få hem två till snart där namnen ska bli Devil &Demon. För att hålla ett lite kusligt tema hos dom.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

fuzzie
0

Jag har väl inte heller någon direkt tanke bakom deras namn utan de får de namnen som jag tycker att de ser ut att passa i och som känns rätt att säga när man kollar på dem. Kanske lite kass förklaring, men men 😉 

• Jackie (Wamrat´s Midna) fick sitt namn då hon har ett litet veck i örat. 
  • Nellie (Zakaraa´s Nepali) fick sitt namn för att det var sött och väldigt likt uppfödarnamnet. 
  • Vera (Zakaraa´s Yunnan) fick sitt namn för att hon var jag tyckte det var fint och det passade en lite större tös. 
  • Haylie fick sitt namn för att det var sött och tack vare hennes väldigt stora dumboöron så passade det namnet bra. 

Jag väntar in ytterligare en liten tös från Wamrat´s som jag hämtar på lördag, men hennes namn får hon när jag träffat henne och hittat ett som passar. Dock har jag 3 stycken olika namn som jag tänkt ut till henne som jag antagligen kommer välja mellan. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

blodörn
0

Hade sex råttor innan jag skaffade Kíli, Fíli & Bofur som var honor, men de är tyvärr döda nu :/

Nancy - Det var min storasysters. Hon döptes till Nanxy eftersom min storasysters katt heter Sid.

Isa - Hon var min lillasysters. Hon döptes till Isa eftersom hon var vit, tror jag.

Ronnie - Hon var min :) Min älskade första lilla råtta. Älskade henne så otroligt mycket. Döpte henne till Ronnie efter Ronnie Wood i Rolling stones men ingen i min familj gillade namnet (det är ett killnamn enligt dem) så för att reta mig så kallade de henne Bettan.

Sigrid - Hon var alla tres. Hade ingen speciell anledning bakom namnet men det passade henne så bra. Min storasyster ville från början kalla henne Ulla (så hon kunde kalla henne Ulla-knulla, hehe…)

Genua - Hon var min. Jag har alltid älskat Italien så hon är döpt efter staden i Italien. Genua hade den finaste tjockaste och mysigaste pälsen någonsin <3

Ganesha - Hon var min lillasysters. Döpt efter den där elefanten i Buddhismen (?)

sagoor
0

Vad kul att läsa om alla era namn på era älsklingar! Himla fina!

Mina killar heter Brooklyn (efter min favoritdel av min favoritstad) och Sid (efter Sid Vicious i Sex Pistols aka min första crush som 11 åring).
Får hem en liten Ziggy (efter Ziggy Stardust) om nån månad!

Dramatik
0

#12 Haha ja, jag insåg det när jag skrev dem så xD

JenniferSoderberg
0

Mina tre tjejer heter:
Milli - Omplaceringsråtta, men namnet tyckte jag var fint, så behöll det.
Cruella DeVil - Hmm.. Vars kan det vara ifrån? (;
Doreen - Min vän fick döpa  henne efter sin gamla råtta Doris. (:

Mina två pojkar:
Master Splinter - Efter Master Splinter i Ninja Turtles, ofc. (:
Rufus - Då han är dubbelrex blev han döpt efter nakenråttan i Kim Possible. (:

R4ttus
0

Mina råttor jag har nu heter:

Freja - Vackert namn på en vacker tös ^^
Kimmy - Älskar det namnet, och blev glad när hon såg ut som en liten Kimmy, svart och rufsig i pälsen =D
Tanja och Tamara - Ville ha matchande namn till tvillingsystrarna ^^
Soraya - Tufft namn på en tuff, galen brud haha :P

Loke - Tänkte döpa två bröder efter Asagudarna, men blev bara en bror som något av namnen passade på.
Leopold - Skulle döpts efter någon av Asagudarna … Men så såg jag plötsligt att han ÄR en Leopold… så då det namnet bara kom.
Jessie - Efter Jessie Breaking Bad!
Shane - Efter Shane i Walking Dead … Dock är min Shane en bedårande ängel som inte gör en fluga förnär, till skillnad från Shane i serien.

panini
0

Mina heter Merkurius, Apollo och Josef. Dom hade redan dom namnen när jag fick hem dom så det fick vara kvar helt enkelt :)

larssonnadja
0

Mina 2 bröder heter Harley och Charlie :)

Harley och CharlieHjärta

JodineFritzl
0

Behöll namnen från uppfödaren som hade Halloweentema på kullen, så de heter Devil, Voodoo, Spooky och Shadow (de två sista hette Curse och Freak men jag fastnade aldrig riktigt för de namnen, men behöll Halloweentemat eftersom jag är ett stort fan av skräckfilmer och det paranormala :))

De fyra jag hade innan fick ett familjen Addams tema, hanarna Fester och Thing, och honorna Wednesday och Friday (Winnie och Freddie kallades de oftast.)

Jollabolla
0

Mina två hanar jag har nu heter Pip och Fisen. Pip var egentligen tänkt att han skulle få heta Pippin men han var så energisk att man inte han säga Pippin innan han var tillbaka igen så det blev en förkortning till Pip istället. Fisen kom jag aldrog på ett riktigt bra namn till då han bara var pytteliten med stora öron när vi hämtade honom. Så när jag såg honom tänkte jag bara nämen lilla fisen då. Så det fick bli Fisen(fast han nu är störst av de båda) ;)

blodörn
0

#23 om jag skaffar en till råtta så hade jag tänkt döpa den till pippin :) eller iolar (iolar betyder örn på iriska)

Hinoiri
0

Mina pojkar heter Luffy, Ace och Sabo. 🙂 Namnen kommer från serien One Piece och är namnen på tre pojkar från olika bakgrunder som växer upp tillsammans och börjar kalla sig för bröder. One piece betyder jättemycket för mig och är den bästa animén som finn.. Så namnen kom sig väldigt naturligt för mig, speciellt eftersom att Luffy i serien är runt tre år yngre än de andra två, och min lille Luffy är runt tre veckor yngre än sina "bröder".

Nindrea
0

Mina töser fick byta namn ett par gånger innan det blev bra men de namn som fastnade var Alpha(som tyvärr inte finns längre

Nindrea
0

oj! halva posten försvann!:C 
De heter Alpha, Sweetie och Ding(Dingeling) och namnen är egenskapsnamn. När jag först köpte Ding så var hon helt stollig(zoaffärsråtta), men numera är hono frisk,glad och lugn i temperamentet, så Namnet används med kärlek :) fast veterinären tycker det var ett taskigt namn :P

MissanTissan
0

Mina förra råttor hette Cola, Fanta, Macho, Crono, Gucci, Jamie, Naomi, Squeek, Frost och Ragnar.

Knutenknut
0

Mina två hanar heter Knut och Tage 🙂

Turboglassbil
0

Min bäbis heter Börje, behöll namnet från uppfödaren men kallar honom frisk för Smaug. :)

ShitGoose
0

Vesslan, Ellis och Voight heter mina pojkar 🙂

Medarbetare på Sphynx iFokus

eilienn
0

Mina pojkar heter Damon, Alaric, Enzo och Legolas (: de tre första har fått sina namn från min favorit tv-serie, the vampire diaries, medans Legolas är från sagan om ringen. Det var dock min syster som valde Legolas namn eftersom hon betalade för honom. (:

Calcifer
0

Mina töser heter Esme och Shawnee. Esme från Twilight och Shawnee från Shawnee Smith min favoritskådespelerska.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Engdahl
0

Mina tre honor heter Freja, Hera och Athena. Freja är efter asatrons Freja. Då jag inte hitta något annat namn inom asatron jag gillade fick det bli grekiska tron Hera och Athena :)

Zakaraa
0

Då ska vi se :P
Grabbarna:
Ben (han såg ut som en Ben)
Theo (samma här, såg ut som en Theo)
Kumba (BadZ's Kumbaya i stamtavlan)
Keenum (Zakaraa's Keenum, ur Te-kullen, alla bebisar var olika tesorter)
Gun (Zakaraa's Gunpowder, ur Te-kullen, mamma är inte lika glad att jag kallar honom för Gun, på svenska uttalet ;P)
Krypto (Měilì's Lexus i stamtalan, håll i er nu för här kommer logik på johanna-nivå: Krypto var kryptorchid och monorchid (idag kastrat), dvs ingen kula fanns i pungen utan båda satt uppe i buken. Lexus kan förkortas som Lex = Lex Luthor = Superman och vad är Superman svag mot? Kyptonit. Kryptos "svaghet" = hans krypto! xD) 

Tjejerna:
Smulan (omplaceringstjej som mamma döpte)
Velvet (Zickan's Black Vevet)
Saphira (Wamrats Saphira)
Masala (Zakaraa's Masala, ur Te-kullen)
Sencha(Zakaraa's  Sencha, ur Te-kullen)
Nilgiri (Zakaraa's Nilgiri, ur Te-kullen)
Eydís (Zickan's Eydís - the goddess of good fortune)

De flesta av mina råttor har namn som antingen är samma som eller förkortningar som stamtavlenamnen.

och så har jag för tillfället 4 små bebisar som går under namnen Tidus, Yuna, Lulu och Rikku. Från Final Fantasy X.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

blodörn
0

Alla har så väldigt fina och söta namn på sina råttor :)

Tog reda på vad mina råttors namn betyder.
Kíli (Eftersom Kíli är ett av Tolkiens namn och jag kunde inte inte hitta nån betydlse så sökte jag på Killian eftersom det är rätt likt)  betyder kyrka.
Fíli (Samma sak med honom som Kíli, fast sökte på Filip) betyder kung.
Bofur hittade jag faktiskt och det betyder grinig.

[Emmawh97]
0

Theodore, Teemo och Takira 🙂

Theodore - Alvin och gänget

Teemo - League of legends

Takira - Något som kom upp i mitt huvud

[[Mellebelle]]
0

Hanarna

Ramzes - kändes bara som en ramzes ;) 

Remy- min kompis kom på det

Hefaistos - egna uppfödda hade ett tema på grekiska gudar

Zeus- egna uppfödda hade ett tema på grekiska gudar

Honorna

Mymlan - om jag minns rätt så var det folk som faktiskt fick rösta fram det, passade perfekt :) 

Myran - Började kalla henne för det bara så då fick hon heta det

Lille-mor - såg ut som att det skulle passa då hon  e naken och skrynklig

Kiwi- Kom min kompis också på 

Athena- egna uppfödda hade ett tema på grekiska gudar

Silversak
0

Mina två fina hanar heter Sauron och Sméagol! ;) (inte alls lotr fan)

MissanTissan
0

Ska snart få in två till grabbar, vars namn kommer bli Devil & Demon.

[Einarpung]
0

Mina killar heter Viggo, Marlon, Isak och Sven. Tjejerna heter Molly,Stina,Zelda och Stella :) Bara taget från luften :)

knutteknop
0

Mina grabbar heter Frodo och Sam (från lotr ofc.) Det var förra ägaren som döpte dom men funderar på att fortsätta sagan om ringen temat så jag är lotr nörd själv ^^

Myrtorpets Möss och Kaniner

Maizey
0

Mina små råttsystrar heter Paige och Piper. Jag älskar namnen och dom kommer även från den gamla TV serien Förhäxad =)

blodörn
0

#39 du ka döpa nästa till Smaug ;)

Mli.H
0

Mina två sötnosar heter Dixie & Daisy. Jag var väldigt velande med namn men jag ville ha något som antingen hade ett tema eller som passade ihop med varanndra ^^

blodörn
0

#45 Aw :)

zickan
0

Mina flickor och värdefulla damer
Zickan's Princess nightmare"Nightmare" Mylittlepony tema, namnet passade otroligt bra,har en otroligt svart färg.Även nu efter 2 år är hon väldigt svart, knappt silverad och inge rost. Hon är även en bestämd attityd till allt.Alltid varit fast i var hon vill och stabil snäll flockledare.

Amber - Ja hon är en amber och namnet passar henne. Hon är lite som en bärnsten. Otroligt fin, mjuk men ändå lite oslipad/kurvig.

BadZ's Lambi - Pga henne valdes kulltemat soft papers. Hon var och är ännu mjuk som lambi papper. 

Alenya's Althea " Tea" - Hon skaffade jag till en annan uppfödare och skulle ha hennes syster. Men hon var så lik min hund thea. Väldigt pussig och mjuk med mig, men inte personen hon skulle bo hos. Så pussgurkan återvände hit. 

Badz's Maleficient "malwa" - Inom temat fanns det namnet att välja. Alltid älskat figuren. 

Zickan's Hartass - Lyckotema. Tyckte hartass var väldigt sött och passade henne väl. Som ung var hon helt galet busig, stuttsade runt som en hare. Hon är även dotter till en väldigt speciell hane jag inte trode jag skulle få vidare. Så hela hon står för tur. 

Sot das chokladisch"sot" - Gick på en sjukt snygg chocolate med gudomligt temperament. Kunde inte låta bli. Men redan första dagarna var det nått suspekt över färgen så hon kallades choklad-isch. Blev fort tydligt att hon var en svart. Dock visade det sig att hon var en väldigt bra svart. Så sot blev mer passande. 

Brisby's Honung "honey" - ingen aning på vad kulltemat var hos uppfödaren. Hon var så jätte mysig när jag hämtade henne och fick direkt namnet honey. Hade iof lite knas för sig under tonåren. Men fått tillbaka sin supermjuka karaktär. Verkligen passande namn med len honung. 

Badz's Trolltyg "troll" - Hon och sin syster satte kulltemat. Hon är en långhårig och även min lilla trollunge. Så namnet var givet väldigt tidigt. 

BadZ's Lady Casandra"cassi" - Dr who tema. Hon var sista ur kullen jag satte ut på foder med en annan hona. Valde spara henne och namnet till sist då jag gillade både och hade lite svårt att släppa henne. Hamnade i ett hemskt foderhem som skötte henne illa så hon återkom hit och verkar nu bli kvar här. 

Badz's Go to sleep "vaggis/sleepy" - Lambis dotter, uppfödaren satte vaggvisor som tema. Dottern lika supermjuk, till och med mjukare i kroppen att hantera. Lite som go to sleep dygnet runt. 

BadSeed's Bad mama jama"jamie/jams" - Kulltemat hos uppfödren var nyårsraketer/smällare. Vet inte varför jag valde namnet. 

Zickan's Toothless daydream "tooth" - Draktränare tema, fastnade direkt av namnet

Trasöra "trasan" - Hade dålig fantasi och hon fick ett bett i örat där hon mellanlandade innan hon kom hit. 

Sukilukii's Silverdagg "daggis/silver" - Namnet satt av uppfödaren. Jag körde mest förkortning på det som jag kallar henne. 

Zickan's Monifa,the lucky bringer"monifa/monis" - Lyckoträff en gång till att få vidare hartass till framtiden. Gillade mest namnet, satte annat när de var små men ändrade hennes då detta passar. 

Zickan's Jolly - Temat var Joy/glad. Tyckte mest jolly passade henne. 

Zickan's Samara Morgan "Sam/Sammie" - Kulltemat passade så bra. Och även om jag inte gillar hela namnet så fastnade jag för sammie direkt. 

Ilaj - Namnet satt av uppfödaren. Inte kommit på något smeknamn.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Mina bus pojkar och mysiga gubbar

Zickan's Not another casanova"Nova/texas" - travtema, namnet passar honom väl. Sattes på foder och foderhemmet kallade honom texas. Återkom hit när hanen han höll sällskap dog. Numer är han mest Nova eller casanova. Svårt att inte charmas av äldre mjuka herrar. 

Badz's Jack Jotack "jack" - Egentligen vart han döpt till Jack zickan sa jotack. Var två killar i sammarbetskullen jag klickade med direkt. Så namnet var rätt passande och inom satt tema.

Cato's Crackhead beauty "crack" - Fick välja namn från en lista av maffia skurkar. Som ung hade han mer vitt och större pannfläck. Kändes lite som han var en krackilerad skönhet. Blev sedan mest förkortat crack. 

BadSeed's Hate - Well, han hatade alla helt enkelt. Försökte göra allt för att komma loss från sin uppfödare som då gav han det namnet. Sedan kom jag som inte skulle ha nån från kullen och han slängde sig mot mig och började mysa. 
Han har mognat och accepterar numer rätt många. Men gör han inte det blir han stel som en pinne och försöker sprattla sig loss. Sedan kan han tjura i ett hörn tills jag eller nån han gillar varit och myst med honom. Lite speciell kille. 

Zaya's Heaven on earth "heaven" - Vet inte temat. Valt att hålla kvar med heaven. Hans namn passar honom. Hans temperament är mjukt och hans färg är väldigt passande namnet. 

Zickan's Pitch black " pitch" - Nightmares ende kull. Flesta med samma otroliga svärta. Temat var svart. Pitch var en av de bättre i kropps och tassfärg, även otroligt mjuk tjockis. 

VisbyHellbajser's/Zickan's Peanut go nuts "nöten" - uppfödaren hade tema och önskemål om några namn. Tyckte detta namnet passade honom bäst. Och efter en tid blev det Nöten. Han är verkligen som en nöt. Har fått sin fars busryck som sträcker sin in i vuxen ålder. Men inte riktigt fått med sig nån elegans när han skuttar runt som en unge. Ofta han ramlar eller gör nått knasigt. Därav en nöt. 

Zickan's frostbite "frost" - han är en gudagåva. lyckades med nöd och näppe få vidare en av de mest speciella råttor jag fått äran att äga, frosty. Ville ha tema som passade kullen och gav mig liknande namn. Frostbite kändes rätt givet. Speglar lite av vem han är ifrån, kanske inte så mycket om hans egen personlighet. Men namnet passar ändå.

Zaya's Bad apple - Kallar han mest äpplet. Inte kommit på nått bättre. Bad boy var en tanke. Men svårt att kalla någon så mjuk och fin grabb för bad. Så han är mitt goda äpple. 

Meili's Spyker "krypet/kräket" - han är lite felutvecklad, huvudet är lite för litet, han är inte stor och tog väldigt lång tid att kännas vuxen till sinnet. Krypet heter en kompis råtta och det fastnade lite då det passar spyker. Men efter spyker blev vuxen efter 1 år så kom även humöret, bet nyligen rejält hål på en råtta och kan ha orsakat död på en annan. Blev lite arg och började kalla honom kräket till och från. 

Badz's Mr perfect "mr/perffa" - Ja vad kallar man en råtta som är perfekt? Hela kullen var svår att sätta namn på. Jag valde till slut mr/mrs tema. Och kom extremt nära att sälja mr till en bekant. Så glad att denne inte ville ha honom. 

BadZ's Boogeyman"boogie" - Sammarbets partnern som hade kullen satte Stephen king tema. Mins inte på varför jag önskade namnet boogyman.

Zickan's Jultomten"tomten" - Grabben som satte kulltemat. Han var redan från start en tomte. 

Zickan's Julskinkan har rymt"skinkan" - Grabben letar ännu hem, men blivit vuxen och stor nu. Så skinkan visade sig vara väldigt passande namn. 

BadZ's Lullaby "lull" - kulltemat passade så bra. bror till sleepy och son till lambi. lullaby var en av mina vaggvisor jag gillade och en av de bättre som var kvar när jag väl fick tummen ur för att bestämma mig. 

Verra's Bernt "Berra" - Mins inte vad kulltemat var. Men blev mest att bara sätta enklare uttal på namnet han redan hade. 

Ratazana's Jättisudenmaito "svampen" - Kulltemat är svampar, rätt givet nick på honom. han är en svamp på godsaker. 

Zickan's Essi - Än i dag har jag inge bättre namn. Han är ett värdefullt mirakel. Ville ge honom ett speciellt fint namn och ändå va närheten av hans far emerald. Syrran blev Esmeralda, hade svårt att sätta namn på min grabb. Slutade med att jag kallade honom Essi och det passar. 

Zakaara's/Zickan's Caravan "Cv" - Även där, förkortningen passade väldigt bra och enkelt. Han är lite som ett Cv/meritförteckning av sin far ^^

Sukilukii's/Zickan's Peridot " Perry" - Försökte hitta på kallnamn men var helt blank på ideer. Började kalla honom perry och det passar riktigt bra. 

Sylvester"sylve" - Svårt att komma på namn. Han var lite tuff en tid och påminde mycket om tecknade katten. 

Zickan's Beltane,kärleksfest"belta/delta" - Svårt att komma på namn till kullen. Tog ett tema och detta namnet tyckte jag passade honom.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.