Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 677 ggr
[Daniela 92]1
1

kommer saknar er

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

dessa små åker tillbaka i morgon.😕

för att dom passar inte i hop med mina andra som är 1 år

jag tänkte köpa 4 st nya ungar om cirka 2 år tror jag 

jag känner att jag inte har tid att vänta 2 veckor eller mer 

för jag har andra djur att ta hand om och mitt barn

är hemma varje dag är med mina råttor men det här blev för mycket 

jag fick jätte ont i huvudet och ont i hela kroppen blev stressad 

jag vill att djuren jag skaffar ska må bra inte mår dåligt

alla gör som dom själva vill men jag gör så här 

tänkt efter nu när detta hände när mina andra 3 tjejer hoppa på mina små och bet dom hårt att det gjorde fruktansvärd ont i mig 

jag har bestämt att . nästa gång jag skaffar råttor ska jag köpa alla på en gång . alltså 4 st 

nu har jag mina andra tjejer på 1 år som jag ska mysa och gosa med och köpa massa saker till dom nu på IKEA om några veckor 

så jag är helt nörd med mina som jag redan har 

men jag blev som sagt lessen

har gjort allt för dom ska funka i hop men det gör det inte 

vill inte ha några taskiga kommentar på detta 

utan man lär sig i stället utan det 

2 dagar har dom här bäbisarna varit hos oss.  är är bilden på dom  .

jag är en person som inte orkar allt 

så alla är olika,

Vermin
1

Bra att du inser att man orkar faktiskt inte allt. Kram!

Mymlan&Vifs
0

Jag kan förstå det. Om det någon gång skulle hända att du köper olika råttor som behöver introduceras, köp en extra bur innan!

Jag tycker att min introduktion har gått jättebra och de nya råttorna har ändå bott här i snart två veckor. När de har träffat de andra råttorna så har det blivit lite boxande och brottande, men ingen råtta har blivit rädd eller skadad. Efter nån minut saktar tempot ned och så kryper dem ihop med varandra. :)

Det är dock ett massivt jobb om man normalt sett är upptagen med annat, och det kräver planering och uppmärksamhet. Sedan är ju alla råttor olika och alla råttor tolererar inte nya kamrater.

Ska du åka tillbaka med råttorna där du köpte dem eller ska du lämna över dem till någon här på RiF? :)

[Daniela 92]1
0

tack. ja  känner att det här blir  bäst så här= ) skrev fel  i texten menar nöjd men det blev fel där : )

[Daniela 92]1
0

jag lämna tillbaka dom där   jag köpte dom .: )

Mymlan&Vifs
0

Okej, var det en djuraffär? Hoppas i alla fall att det går bra för dem! Det är aldrig kul att behöva lämna ifrån sig husdjur. :(

[Daniela 92]1
0

nej det är inte kul.

nej av en privat person 

men ser fram mot framtiden med nya små :)

Zakaraa
0

Tråkigt att det inte fungerade :(

Ett tips för framtiden när du ska skaffa fyra nya, försök ha utspridda åldrar, har man många i samma ålder kan man få problem vid tonåren när Alla vill bråka om vem som ska leda flocken. Det bästa är att ha en stabil vuxen som får uppfostra de små :) (ofta kan man ta en omplacering tillsammans med de små från uppfödare, vissa uppf. kan sitta på äldre osålda som kan fungera superbra tillsammans med smått)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[Daniela 92]1
0

okej tack för tipsen :) 

dom jag  ha   är syskon och varit tillsammans när dom var små med .

men jag ser fram mot framtiden men mina som jag har nu är helt underbara <3:)