Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 364 ggr
[Daniela 92]1
0

hjälp mig !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan jag behöver hjälp av er .

jag är hemma på hel tid sen många år tillbaka på personliga grunder är med mina råttor varje dag  som kväll

har tagit över  3 råttor som jag kommer vissa bild på dom är 1 år hon som hade dom förut sa att hon hade varit på veterinären med  en  . men jag undrar  vad det är för smuts min ena råtta har :(  kommer bild på mina 3 st  honor . hon sa att jag skulle tvätta henne med vatten varje dag det har hon inte gjort alls utan det börjar jag göra  när jag fick dom jag har 3 st honor ska köpa 2 till honor  på onsdag .

min fråga är vad är det som är smutsigt och   ser rött ut ?  hon som hade dom sa att veterinären sa   att det  inte är något fara för råttan .bara att tvätta  och det har jag börjar göra hon sa att detta har varit i 4 månader så här . jag tvättar och det går självklart bort men sen kommer det tillbaka i gen . men tvättar varje dag som sagt men vill veta om någon annan har liknade som mitt fall , hon brukar vara rödare men  har tagit bort en del men nu är det borta . sen kommer allt tillbaka ville knäppa en bild så  man kan se , alltså hon brukar vara jätte röd där vid ögonen men  ville inte ta bort allt utan knäppa bild så ni ser  vad det är för något .

hon är ren när jag har tagit bort allt !  inte så bra bild på henne men kan skicka bild eller lägga in en till här om någon behöver se mera men har inte någon bild på henne som hon är röd på utan har tvättat henne nu

R8bus
2

Det som hon har runt ögat är vanlig tårvätska, råttors tårvätska och snor färgas rött i kontakt med luft (kallas porfyrin). Det är i sig inget farligt, och inte heller någonting som du måste tvätta bort ifall hon inte störs av det – råttor kan tvätta sig själva. Är det mycket porfyrin är det dock ett tecken på infektion, tex en förkylning. Och jag tycker att det verkar som hon har ovanligt mycket.

Lycka till!

chiyoo
2

Håller med ovanstående att det kan röra sig om förkylning. Finns en superbra kur mot det du kan testa. Köp rött roibos-te, koka upp en liten kopp vatten och låt tepåsen dra där i tills det är ca 37 grader. Lägg i en klick honung och en pressad vitlöksklyfta!

[Daniela 92]1
0

tack för svaren !! 🙂