Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 691 ggr
Jkee
0

Banan som godis?

Jag ska börja träna råttorna med clicker och behöver nått godis som inte är allt för ohälsosamt. Funderar på att mosa banan och doppa fingret i och sedan ge till råttorna. Det borde väl inte vara så farligt onyttigt?

Vad ger ni era råttor när ni tränar dem?

kigon
0

Banan är mums!

När jag tränade mina så använde jag kött, leverpastej, morot, hasselnötter, banan, äpple, kokt ägg, osv osv.

Försökte variera så mycket jag kunde så de inte får överskott av något när jag tränade väldigt aktivt (man vill inte ha överskott av t.ex. vitamin A, socker eller något sådant) 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Jkee
0

bra idé! Jag ska nog variera mig lite!

[VampireGirlElvira]1
0

Jag använde mig av banangodis. Jag tog bort det "fettet och sockret" som var på banangodisarna innan jag bröt det till mindre bitar.

Zakaraa
1

Ett tips om du använder bananmos är att inte använda fingret som serveringsmetod. Råttor som älskar banan kan ibland bli lite för ivriga ;P
Jag skulle istället använda mig av någon typ av förlängning och ge via den.

Annars vet jag att vissa använder sig av te som ges via spruta. Rooibos te med honung och så får de en droppe som belöning. Detta är även ett bra sätt att lära råttan att sprutor inte alltid betyder medicin :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Zolah
1

svamp torkare och sedan göra egna banan chips funkar också :)

Jkee
0

#4 jag märkte det! Min lillråtta bet precis sönder mitt nagelband!

[VampireGirlElvira]1
0

Aj då. He på bandage eller plåster fort!

MissanTissan
0

Jag använder mig av banan chips, vilket är det GOOODASTE som finns enligt Monster.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus