tror han satt i halsen!!
Tror min råtta satt i halsen. Han drar huvudet bakåt och andas lite tungt men kvävs inte!! Han vill inte ta vatten eller något annat, vad ska jag göra?
||My Love For Animals Is Immortal||
Ringa ett jouröppet djursjukhus, som exempelvis Ultuna smådjursklinik. 018-67 26 80
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Precis, det är så mycket bättre än att vänta på ett svar på ett forum!
Det har löst sig nu tack och lov, han fick upp det till munnen igen och kunde tugga. Blev rädd där ett tag.. Tack för svar
||My Love For Animals Is Immortal||

en av mina töser började göra så ett par gånger, jag kanske hade tur, men jag masserade o gjorde så som man gör med småbarn (ofc var jag försiktig) och till slut lyckades hon svälja ner de som krångla
Phew! 🥵
Håll koll bara. En av mina råttor för ett par år sedan fick också något i halsen som sen kom upp tack och lov, men bara ett par dagar senare fick han kraftig mycoplasma med andningsnöd.
Funderar fortfarande ibland på om det jag "trodde han satt i halsen", vilket han mycket väl kan ha gjort, ändå var en tidig fas innan mycon brast ut för fullt. 😕
Min ena råtta satte i halsen för ett tag sen. Hon är lite för glupsk. Höll på att mista henne. Du kan söka här på rif efter att slunga råttor. För jag slungade min råtta så att maten låstnade. Låter hemskt att slunga men de räddade hennes liv.