Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 529 ggr
Jenna03h
0

kissar i matskålen!?

Hej! har två flickor här och har för ca en vecka sedan lärt dom att använda toalådan. men nu upptäckte jag att de bara bajsar i den. kisset hamnar i matskålen…. är detta normalt? kan jag få dom att kissa i toalådan istället? hur? tacksam för svar!

Kashii
0

kan bara säga hur jag gjorde när jag pottränade mina flickor, fånga dem i akten så att säga, sätta dem på toan direkt. Kan funka att torka kisset (lägga lite av det du har i toan på  o låta de suga upp alt. råttvänligt papper) o lägga i toan, låta tjejerna lukta där.  Var ihärdig.  Kommer säkert någon mer som har lite bättre tips (uppdaterade) vad har du för sorts matskål? Är det mat eller Torrfoder? Kissar de på samma ställe hela tiden? Testa o flytta matskålen.

Jenna03h
0

att flytta matskålen har jag testat… det är den vanliga matskålen (alltså inte den med torrfoder) och jag ska testa tipset!

stinus
0

Våra pojkar började kissa i toalådan när vi hade lagt stenar där, så nu är de 90% rumsrena :D men hört att det funkar bättre på hanar än honor men man kan alltid testa :)

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

[Trollbjörken]
0

Mina kissade också i matskålen…de slutade när jag köpte en skål att hänga på gallret 🤪

Trollan92
0

Mina kissade i torrfodet och de visade sig att dem va missnöjda med de. Så jag bytte foder och POFF så va problemet löst :)

Trollan92
0

Så byt foder :)

Jenna03h
0

jag har väldigt olika med foder/mat och jag tar bara lite vad jag tex. åt till middag mm. ja, jag har faktiskt en sten i toalådan (för att de inte ska välta den, har nämligen gjort den själv av en glassburk typ)

Trollan92
0

Nu fattar jag inte.. Vad menar du? Du skrev nu att du ger dem olika foder? De ska man ju inte göra. Bas foder ska alltid vara detsamma. Och de jag skrev är att de kan ju vara problemet så du får byta deras bas foder för dem kanske protesterar :)

tindra8899
0

#8 Jag tror hon menar färskfodret😉

HjärtaVila i frid Vanilj & MollyHjärta

Trollan92
0

Aja, men jag tror iallafall de protesterar :p

Jenna03h
0

ja, jag menar färskfodret och jag förstår inte hur jag skulle kunna byta ut det? jag menar, jag ger ju bara dom den maten jag äter.

Trollan92
0

#11 hmm, vad brukar du äta? Dem kanske vill ha mer av något eller mer variation? :)