Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 499 ggr
Josher
0

Flytta med råttor, tips?!

Hej! Är det någon här som har flyttat med sina råttor? Alltså inte flyttat på råttorn bara utan hela sig och bohag och råttorna till ny lägenhet :) De kommer ju få vara i transportburarna rätt länge? Vad tänker ni är maxgräns för det? De brukar ju mest sova på dagen… Som sagt, jag tar gärna emot tips på hur andra har flyttat med sin råttor!

Bananbullar
2

Jag brukar fylla transportburen med mat som innehåller mycket vätska som melon, gurka. Sedan massa fleecefiltar (speciellt om det är kallt ute) samt vattenflaska om möjligt om man ska åka långt. Mina råttor har klarat all resa bra. 

Så länge de får vatten och mat så tycker jag att de klarar av att vara i transportburen en hel dag (i värsta fall ett dygn om de får möjlighet till mycket utevistelse också). Tänk på att när folk åker på råttutställningar så bor ju de i transportburen hela dagen från tidig morgon till sen kväll ibland!

Zakaraa
1

Så länge man ser till att de har mat och vatten klarar de sig gott i transportbur :)
Skulle säga precis som #1. Utställningsråttor sitter i transportbur länge, vissa redan från dagen innan om man måste åka dagen innan :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

IsabelH
0

När jag flyttade med råttorna så packade jag ihop alla råttorna i transportburar, plockade ner deras stora riktiga burar och alla tillbehör dagen innan den riktiga flytten.
Körde iväg dom till nya boendet dagen innan tillsammans med mina andra djur.
Då slipper dom sitta länge i burarna och allt flytt kaos :) 

Nästa dag flyttade vi resten av mina saker och då var det otroligt skönt att slippa oroa sig över djuren :)