Zickan vill dejta ;)
Wamrats Zickan heter min alldeles underbara hane som jag nu skulle vilja ta en kull på. Eftersom jag inte längre håller honor själv så skulle jag antingen vilja låna ut Zickan till parning eller låna in en hona och själv ta en kull. Vilket som fungerar för mig. (Har fött upp kullar innan.)
Zickan är en herre som är helt fantastisk. Han är social och vill alltid vara med överallt och hälsa på alla människor som bara går. Alla som träffar mina råttor fastnar alltid för Zickan eftersom han är så himla härlig och social. Förutom det är han givetvis frisk. Han är också en flocksmart kille, låg i rang och låter de andra sköta rangtjafset. Han är verkligen en once in a lifetime-råtta för mig och eftersom han visat sig vara en sådan bra råtta vill jag givetvis att detta ska föras vidare till fler råttor genom att han får bli pappa.
Zickan är en silver mock mink irish, en väldigt kraftigt silvrerad sådan, och rostad. Men som tur är så är det ju inte färgen som gör råttan ;) Jag har ingen aktuell vikt, men kan återkomma med det om så önskas. Sist jag vägde honom vägde han i alla fall en bit över 500 gram, så helt okej alltså. Och nämnas bör väl också att han fyllde 1 år den 25 April 2014 så vi har alltså gott om tid att hitta rätt hona till honom:)
Vad söker vi då för hona?
Färg spelar egentligen ingen roll, men helst ingen roan. Päls spelar inte heller någon roll (men ingen naken givetvis). Helst ingen dumbo, men det är inte hugget i sten. Gärna dokumenterad bakgrund, men även här kan jag tänka mig att diskutera om någon sitter på en superhona. Ålder 6-10 månader. Social, flocksmart och frisk givetvis. Ska finnas i Skåne eller ha möjlighet att ta sig hit då jag vill att parning sker hos oss.
Skicka PM vid intresse.
Hoppas jag fick med allt nu! Annars är det bara att fråga.
Och så en bild på honom:
Haha förlåt för lite trådkapning. Men snart får ni döpa om råttan. Hajjar ju till varje gång ni skriver om zickan. Visst behöver jag iof också en dejt 😉…. hehe
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Skrattade till när jag såg rubriken…😃

#1 & 2 Haha, jag kanske borde skrivit Zickan junior vill dejta? ;)
Förvirrande trådnamn, hoppas han hittar någon dejt. (:

Gud så fin!

#6 Ja, han är stilig trots att typ hela han är rostad :P
Haha reagerade oxå på namnet ^^

Putt! :)
Åh vad jag hade velat ha honom till mina hona men hon är helt för ung än men en helt fantastisk tjej. Så otroligt lugn, harmonisk och lätt att ha med att göra.
haha asså.. rubriken! tänker bara på Zickan här på RiF! 😂
har inga honor själv, men önskar lycka till i letandet! ^^

#10 Zickan har framtiden för sig, än är han inte så gammal. Skicka gärna PM och berätta om din tjej! :)
Oj vilket fin kille!
http://sunflake.weebly.com
Hälsningar Erica och råttorna :)

En putt för Zickan som nu är 1,5 år och fortfarande helt fantastisk.