Ratpower- kommer inte in?
#1 Tack!:D
Men står jag kan ha 13 i rekomenderat men 7 i lagligt?:S knasigt!
#2 ´Hmm, konstigt! Har aldrig använt den själv dock men det verkar konstigt. Stephanie här på sajten har gjort den 😛
Ratpower har legat nere ett bra tag så man får använd sig av Grodans räknare :)
#2 Det kan bli så ibland beroende på hur buren ser ut. Lagen visar ju att Bredd och Djup är det viktiga vilket det nte är utan Höjd så det kan spela stor roll i vad man får för resultat. Visar det lagliga antalet mindre än det rekommenderade ska man aldrig överstiga det lagliga - det är ju lagen trots allt.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#4 jaha! ja men absolut. Inte tänkt proppa in massor. Utan var mest roligt att veta.😃 tack alla!
#2 Precis som Zakaraa så beror det på att jordbruksverket inte räknar med höjden på buren. Vi råttägare vet ju att råttor föredrar att leva på höjden och har därför gärna högre burar. Därför kan det bli fler råttor "rekommenderat" än "lagligt", eftersom lagliga-måttet bara räknar med bottenytan, medan rekommenderat-måttet räknar med höjden också.
Men jag kanske borde lägga in en kommentar också när det blir fler under rekommenderat än lagligt…

Mvh Stephanie 

#6- lagligt vill man ju ha, men himla synd dom inte tänker på höjden! 😉 trotts allt det de gillar ju :)
#7 Jag kollar faktiskt sällan på vad som är lagligt… T.ex. när jag hade en aria voljär, dvs en högsmal bur så hade jag säkert fler än vad jag fick ha lagligt, eftersom det då räknades som om de bodde i en bur på 60*60cm eller nåt och 30cm hög. När den i själva verket var kanske 160 hög. Det är ju jäkligt stor skillnad för råttorna, men tyvärr har inte lagarna något med råttornas faktiska behov att göra…

Mvh Stephanie