Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 410 ggr
gogogo
0

uppäten läppsyl

alltså nu är det så här att en av mina råttor kom inspringande i famnen på mig med mitt läpsyl i munnen.

(försvaretshudsalva) och de visade sig att hon ätit upp halva ungefär, kan det vara skadligt? isåfall vad ska jag göra?

Nutiz
0

Det sägs ju att försvarets hudsalva ska kunna användas som proviant i nödfall, så jag tror inte direkt att det är någon fara ;)

BettySue
0

haha min ena råtta gjorde samma sak, fast hon gnagade bara lite på den. Populärt hos råttor alltså :)

Daydreams
0

Det är ingen fara alls. Ja den går att äta som nödproviant och innehåller mest koncentrerat fett. Mao inget att oroa sig för.

TopasPearl
0

Det är inget farligt eftersom sånt äter man i lumpen som människa:P Men har hon ätit upp hela så tror jag inte hon mår så bra ändå med tanke på att sånt läppsyl innehåller extremt mycket näring och proteiner och råttan är så liten så kanske hon inte mår så bra i magen. Men verkar hon må bra annars så är det absolut ingen fara!:)

DoftandeJuveler
0

Haha inte för att de har mmed ämnet att göra kanske men Mina råttor älskar att springa omkring i mitt rum och sno mina ljusvekar.. otroligt irreterande när man ska tända ljus å veken är borta :P

Lollo86
0

#5 hahahaha :D

gogogo
0

tack för alla svaren.. :)

#5 HAHA stackare! vet inr hur de känns men jag vet hur de känns när dom sliter sönder ens tapeter… -.- :P

Lollo86
0

haha tapeter lär ju vara en favorit alltså! man kanske skulle testa? :D

gogogo
0

haha '^^ det är asa irriterande när man tittar på golvet o ser en hel hög med tapet bitar, o sen när man tittar på väggen så finns de typ inte mkt pateter kvar :o -.- ^^ =P

Daydreams
0

Mina var lömskare än så. På väggen bakom buren hänger det en bonad. När jag skulle sätta den på en annan vägg upptäckte jag att dom käkat upp tapeten helt och hållet men BARA bakom bonaden. Och dom säger att råttor inte är smarta.

zimzon
0

Det är ingen fara. Jag har råkat glömma både lypsyl och smink framme som råttorna har ätit upp och de har klarat sig bra. :D