Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2505 ggr
Dramatik
0

Hornbach-voljär

Jag ger inte upp mitt burletande…än:P

Någon som har en hornbach-voljär?

Hur är dem? Fördelar/nackdelar? Lätta/svåra att städa? Mått?

Berätta!:)

EmmaWq
0

Jag har en hornbach-voljär, som har måtten 155*65*60 (l*b*d)

Jag tycker väldigt mycket om den! Den har två ganska stora luckor framtill, så det är relativt lätt att komma åt på ställen i den (om man inte har övermöblerat i buren dvs, men då blir ju de flesta burar svårstädade…), den är lättstädad då det dels är två stora luckor, och sedan en utdragbar botten. Sedan tycker jag att den ser rätt stylish ut också Flört Det enda som kan vara en nackdel är att man måste montera av taket (några skruvar) när man ska ta in den genom dörren, eftersom att det är ganska brett. Men jag tyckte inte att det var något problem. Sedan kan buren låta lite om rådisarna klättrar på gallret för fort. Men på det stora hela är det en väldigt bra bur! Glad

Dramatik
0

#1 okej, låter ju bra:) Tack för att du delar med dig av dina åsikter:)

OttoIsTheShit
0

Jag tyckte om min från början, Men sen blev den skev och råttorna rymde (botten gick inte att få in). Botten blir fläckig och svår att tvätta (+ att personalen på Hornbach i göteborg väldigt otrevliga och påstår att det är råttorna som har böjt plåten mm) men ja så kan det gå :P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Jinaum
0

Jag har en hornbach. Jag gillar den.. Förutom att den rev tappeten när jag flyttade på den. Rätt så vassa kanter på taket så.

Luckorna är stora och så. Men är ett as om man ska knytta upp saker i buren. Jag tycker mellan gärdet mellan luckorna ibland är svårt att nå och vill man inte bara knytta upp saker från gallret som har luckor till motsat sida så får man kämpa lite för det, helst ha hjälp. Irritation nr 2 är att gallren inte är jämna. Är liksom ojämt så hyllor och så bli alltid lite snett eller så.

För min del här hemma är den för stor för att få in i badrummet och spola av. Men ja.. inget storre problem, bara köra med en trasa tycker jag.

Botten är si så där i djup, så det böser alltid om den när man flyttar på buren eller så. Men inte mitt största problem.. ser ut som fan ändå här hemma *asg*

Min botten på buren tycker jag är äcklig att råka skrapa naglarna mot, för mig å rysa något enormt av äckel känsla jag får, ungefär som grifftavla *asg* Men den har fått lite fläckar och sådant och belagringar tycks det som.

EmmaWq
0

#4 Då taket går att ta av, kan man ju fästa typ hönsnät i taket för att kunna hänga upp saker där, sedan har jag "stänkskydd" runt kortsidorna och bak i botten, för att undvika att killarna skvätter iväg något :P

Pladask
0

Såg att någon skrivit ut mått, antar att det gäller den gamla (blåa). Hur är måtten på den nya voljären? Med och utan tak?

Pladask
0

Ingen som vet?

mieeow
0

jag hade både en ny (grå) och en gammal (blå) 

tycker båda är bra, men gillar att de har satt inte några extra miniluckor i den nya, och ändrat så luckorna öppnas åt sidan istället för uppåt. 

kan tyvärr inte fixa mått till den nya just nu, då den är hos min pappa och är inte där förrän om ett par veckor. men de upplevs lika stora.

Pladask
0

Ok tack för ditt svar :)