Sår på ryggen
Hej. För inte så länge sedan när jag kelade med min råtta kände jag att hon hade sår på ryggen, och nu när jag tänker på det har hon kliat sig ganska mycket, men det har hon gjort länge och då var det inga sår, sen kan jag inte hitta ohyra heller. Vad kan det vara? Och vad ska jag göra åt det i så fall? Kan ju meddela att råttan är ganska gammal, 2.5 år, om det kan ha med saken att göra.
Tack på förhand!
Hut 2 3 4 ^w^
Är hon själv? För annars kan det vara burkompisen som vart på henne :(
Just nu är hon själv, så burkompisen kan det inte vara :/ såren är nog inte tillräckligt stora för att vara ett bett i alla fall.
Hut 2 3 4 ^w^
Det kanske kan vara ohyra, om de har skabb brukar de klia hål på huden och då skabbdjuren gräver gångar i huden är det svårt att se dem. Oftast brukar öronen vara sönderkliade, har hon sår på öronen?
i vilket fall kan det kanske vara bra att kolla upp
jag har bara hittat sår på hennes rygg en bit ifrån nacken, öronen har jag inte hittat några sår på alls. Hon hatar att åka bil och det är en bit till vetten :/ men ringa går ju alltid!
Hut 2 3 4 ^w^
Låter som det kan vara en mix av för långa klor och skabb, finns receptfria läkemedel för skabb.
Ibland kan dom råka skada varandra också om dom har för långa klor vid lek.
tredje möjlighet kan vara att man badar dem för ofta och dom är torra, och därför kliar sig själva mycket
Bad kan det inte vara då de är rädda för vatten, men långa klor kan det säkerligen vara. Får kolla till hennes klor, annars får vi väl ringa till vetten och se :)
Hut 2 3 4 ^w^
Har klippt hennes klor nu, får se om det blir bättre, annars får vi väl prova med skabbmedel. Tack för all hjälp :) jag uppskattar det riktigt mycket!!
Hut 2 3 4 ^w^