Vad tycker ni på RiF?
Rätta mig om jag är i fel grupp. :D
Vad tycker ni, kan man ha för många burar? :P
Alltså extra, förutom dom man har råttorna i. :D
Enligt min mamma… Japp… ;P Hon tycker jag har för mycket, garaget behöver en storrensning från allt djurrelterat…. (grejen är den att vissa burar är hennes, hah!)
Och enligt mig, mjo i vissa fall känner jag att jag har för mycket burar när jag inte kan Använda dem. Har ett gäng "skitburar" som jag har 'utifall att' men vill helst skrota dem och köpa nytt för de är så kassa, haha..
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Nej de tycker inte jag. Varför ska sådanna burar förutom sjuk buren bara stå och ta plats? Varför inte sälja av dem å få en liten peng för dem istället. Bara onödigt att ha många.. Bara råttorna har en bra å praktisk bur så finns de ingen anledning att ha flera burar som bara står :s
Har atm tot 7 burar, tjejerna har en, och pojkarna 3 ihop byggt, sen är det en sjukbur, och två bebisburar, en för dom första 2 veckorna och en för som 2 sista dom ska vara tillsammans med mamman. (:
Jag har förutom de 2 marsvinsburarna _(1 enkel och 1 tvåvånings och en utebur som jag inte räknar. Tvåvåningen är dock till salu)
_2st Furet tower (dock används de som Fyra burar då de är avdelade),
1st Jenny som en kastrerad ensamhane bor i, han ska flytta in i en av FT delarna. 1st mindre fågelbur_ för en ensamhona (förhoppningsvis ska hon och ensamhanen gå tillsammans, denna bur ill jag skrota..)
_1st större fågelbur som används till kullar när könen separeras och
1st bebisbur som är en större hamsterbur som mamma och bebisar bor i tills de flyttat. Utöver det har jag en mycket liten bur som jag kan använda som transport eller vid operations-råttor som inte får klättra för den är så pass låg. Sedan har jag även en massa transportburar, både egna och som jag säljer + så har jag en bur från min brors flickvän här hemma då jag hjälper till med försäljning. :P
Och så har vi en bur som saknar tak i garaget……. Tur man bor i villa…… :P
Så Tekniskt sett har jag 9 burar men rent praktiskt kan man säga att jag har runt 13 burar (exklusive transport) om man räknar med att jag använder tvåvåningsburar som olika burar, hah..
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Idag har jag 7 tomma burar vad jag ka komma på just nu. Inkl hamster/musburar.
Alldeles för många enl mig.
En större fågelbur som bara är skrot. Resten är i ok skick.
utöver det har jag en transportbur som jag lånar, och ska lämna tillbaka.
7 burar i förrådet, och 6 burar "aktiva" i lägenheten…eller ja, är en delad rs 2 burar så får man plussa på en etta =)
Men som svar på frågan. JA! Man kan alltid ha för mycket. Men man ska alltid ha i reserv. Vid tex, skador, bråk, plötsligt skadad bur, sjukdom osv.