Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 4368 ggr
Zakaraa
0

Du som köpte storpack med karbinhakar

Jag letar för fullt men kan inte hitta tråden 😭 Tråden är relativt ny och hon ha upp en bild på en påse med hakarna (som kommentar, Ej trådstart) men kan verkligen inte hitta den….

Så jag söker efter dig som köpte ett storpack (100-pack?) med mindre karbinhakar som du hade till att hänga upp hängmattor osv. Jag vill jättegärna veta vart du köpte denna påse då jag är i stort behov efter bra hakar!

Tips från andra är också välkomna så klart ;P

Jag letar alltså efter Hela hakar, dvs inte krokar som S-krokarna som är öppna, de ska gå att stänga helt så det inte finns någon risk att det lossnar. Vilken Typ av hake är mindre viktigt så länge det är en karbinhake! (olika exempel) i storpack för ett bra pris.

Tack på förhand för tips om krokar och ev. hjälp att hitta medlemmen jag söker ;P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Moa Liljegren
1

Tass. Vill med veta. S krokarna är helt värdelösa! Får sätta upp hängmattorna minst en gång om dagen för de ramlar ner..

Zakaraa
0

#1 :) Ja de är inte direkt optimalt!
Använder i dagsläget säkerhetsnålar men det finns ju en stor skadorisk om nålarna är dåliga/svaga och går upp.

Zakaraa
0

#3 Tack för läng! :)
Vill gärna ha lite mer tjockare, de små krokarna är skitbra men är inte de mest hållbara :/ Och de rostar väldigt lätt, tråkigt nog (la precis ett gäng i ättika för rost-borttagning, haha)

Ratgirlygirl
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, jag har ett väldigt va tips som jag själv använder. Kom på det själv. GEM. Säkra, ramlar aldrig av, Och den har ju en säkrare flik som är på hål 2 som kroken sitter i. Använder till allt, hoppas det hjälpte

Zakaraa
0

#6 Använde själv gem i flera år men tyckte det var så svårt att hitta bra tåliga gem så därför bytte jag till säkerhetsnålar som tål mer vikt istället.

Ratgirlygirl
0

Jaha, gillar stål gem mkt. Får mig går det för mycket, mycket vikt. Kanske olika kvalité :D

Melissa V
1

Jag har sånna stora gem från biltema, hållt hur länge som helst och klarar mina tjocka hanarna i en hög

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Zakaraa
0

#8 Länk? :)

Melissa V
0

Jag sitter vid mobilen så orkar inte googla på den men bara gå in på Biltemas hemsida och deras kontorsmaterial så finns det stora gem där

fridaanna87
1

Hur menar ni med att s-krokarna lossnar? Jag använder mig av sådana och de lossnar aldrig. :)

Zakaraa
2

#12 Konstruktionen på en S krok är ju just ett S och då har man ju två gigantiska hålrum, övre till höger och undre till vänster i S:et, som erbjuder en stor risk för at sakerna ska ramla av krokarna.

#11 Tack för länken :) Min mor var till Biltema idag så jag passade på att hänga med och köpte lite saker band annat dessa Gem som d länkar, de verkar tåliga och får fungera som ett "utifall att" då jag Helst vill ha hakar! :)

Köpte även deras nya nyckelkedja, dock väldigt grov men det duger för priset! Så nu kan jag hänga de lite mindre på lite dummare ställen där direktupphängning inte fungerar ^^

Sasao
1

Jag har för mig att jag köpte karbinhakar på Bauhaus. Föredrar dock s-krokar!

Zakaraa
0

#14 Har du möjlighet att kanske länka hakarna så jgvet Vilka hos Bauhaus du mear? :)

De hade på Biltema men endast styckvis, vist rolig färger men lite väl dyrt med 10kr/st :P

[kerstinthemilklover]
0

Angående gem så är kvaliten viktig. Det är viktigt att de inte öppnas och sticker ut ögon!
Min uppfödare berättade en råttas öga skadades så illa av ett gem att  han fick avlivas.
Men de är säkert utmärkta om man hittar en stabil variant.

Sasao
0

Jag tror att jag köpte i lösvikt men jag är inte säker. Om jag har vägarna förbi kan jag kolla.

Zakaraa
0

#17 Lösvikt av vadå?

#16 Yes det är därför jag övergav gem men dessa från biltema verkar vara tåliga.

fridaanna87
0

Jag har helt enkelt tryckt ihop ena sidan av s-krokarna, så att hålet inte blir så stort i änden där en ska fästa sakerna (hängmattor, i mitt fall). Bara ett tips, tyvärr kan jag ej hjälpa med frågan i trådstarten..

Melissa V
0

De från biltema har överlevt mycket misshandel från mig så de är vältestade :D Haft samma krokar i 1-2 år och inte en rostfläck eller skada

Nymphadora
1

Vi kör på duschdraperikrokar i plast. Funkar hur bra som helst och kostar i princip ingenting.

PetQueen
1

Jag brukar använda baby ringar eller såna här plast ringar som är formade som blommor i fågelavdelningen. Färgglatt och bra :)

P.S #2 Är inte säkerhetsnålar väldigt riskabla då råttor är smarta och kanske kan få upp den? :)

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Zakaraa
0

#22 Har aldrig haft problem med säkerhetsnålar :) Har man nålar av bra kvalité så är det lika som att ha gem. Köper man däremot svaga så är risken enorm att nålen böjs av vikten och därmed orsakar skador så som fall, risk att sticka en råtta osv men jag väljer alltid ut de starka nålarna när jag använder dem, aldrig haft någon som gått upp utan de öppnas endast när jag öppnar dem. :)

PetQueen
0

#23 Åh, vad bra då :)! Lät lite läskigt bara med nålar och sånt i buren :3

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

[Mathildaqdt]
0
Zakaraa
1

#25 Nja inte riktigt den typen av karbinhake jag är ute efter men tack för länk :)

vegosessa
0

Såg nu att de inte var storpack. Sorry! :/

Zakaraa
0

Eftersom det sk användas till hängmattor så är det hela hakar jag är ute efter, dvs denna typ: http://www.nyvab.se/Karbinhake.JPG

Personen jag söker köpte ett storpck med den typen, själv hittar jag endast styckvis till dyra priser.

Zakaraa
0

#31 Ja attans att första länken vr så pass små, tror 17mm blir för litet annars var det ju ett bra pris för dem! Andra länken hade en bra storlek och ett Okej pris, men frågan är hur pass bra de är. De påminner ju om de man får med köpeshägmattor och de rostar så lätt, hmm värt att fundera på
Tck för länkara :)

mmillann
1

paracordshop.se finns s-biners, 2 kr styck. Dom kanske jag ska skaffa när jag köper mina första råttor :)

Zakaraa
0

#33 Vet inte vad det är så länka gärna Direkt till proukten :)

Zakaraa
1

#35 Viken smart hake! Tack för tipset ;)

mmillann
0

Ja den verkar superbra till allt möjligt :) jag håller mycket på med paracord och tänkte köpa hem några å prova göra grejer till :)

Zakaraa
0

#37 Tala gärna om vad du tycker när du gjort dt! :)

mmillann
0

Ska göra! :) men det dröjer nog en månad eller iaf till slutet av okt ;) e lite pank just nu du förstår. hehe