Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 510 ggr
JenniferSoderberg
0

Bebisar och vuxna hanar?

Rätta mig om jag är i fel grupp!

Kan man he ihop han''bebisar'' med äldre hanar?

Tänkte om min hona nu får bebisar, kan man då, efter avvänjning he in hanbebisarna i samma bur som mina äldre pojkar? 

Eller ska dom ha en egen bur i sig?

Trollan92
0

Klart de går. Men dom får ju vara med mamman så länge dem ska vara med mamman såklart! :)

mieeow
0

läs om introduceringar, självklart går det, men ta det lugnt och låt dem lära känna varandra på en neutral plats först. :)

Moa Liljegren
0

Jag tänkte bara inflika att min äldsta hane avskyr mina 3 bebisar. Men inte på playtime om dagen. Så jag delade flocken och nu trivs alla bättre. De träffas på dagarna allihop och sen sover de i sina burar. Så vissa kanske inte gillar ålderskillnaden. Han verkade inte gilla att sitta barnvakt haha.

[kerstinthemilklover]
0

Jag tycker att det beror på hur många hanbebisar du har i kullen. När jag hade en kull så blev det bara 3 hanar.  De blev väldigt ledsna av att splittras från kullen när det var dags. Så de fick flytta hem till sin far som gav dem trygghet och flockkänsla.

Nu gick introduktionen med farsan smärtfritt, men skulle det inte gå så är det säkrast att ha bebis-hanarna i en egen bur.

JenniferSoderberg
0

Okej!
Mina hanar är dock knappt året ens en gång, så, dom är väl inte överdrivet gamla. :P

Charlie2006
0

Funkade när jag fick kull att flytta in 6 hanbebisar till dom (5 och 9 månader gamla vart pojkarna som tog imott dom.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

JenniferSoderberg
0

Vad skönt att höra!