Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 428 ggr
larssonnadja
0

Kissar i hörnet

Det är så att mina två små råtthanar som är på ca 6 veckor, på sitt hyllplan kissar de i hörnet längst in på de där det är ett litet hål så det rinner ner längs gallret. Så det jag undrar är hur jag kan förhindra det, vad jag kan lägga där tex? De har en toalett och de går smått i den men ändå gör de så. Ska skaffa tex en vaxduk också att ha bakom som stänkskydd.

(Ps rätta mig om det inte hamna i rätt grupp)

Harley och CharlieHjärta

lizaohman
1

Låter som att de föredrar utedasset 😂

larssonnadja
0

Haha ja verkar så :) Har klippt till av en sopsäck nu och satt bakom buren så väggen blir skyddad iaf :)

Harley och CharlieHjärta

Surpan
0

Jag hade samma problem med mina tjejer. De bajsade fint på lådan men kissade på ett hyllplan, också i hörnet. Jag ställde in en till toalett.

/Surpan

Mapel
0

Våra tjejer gjorde också så. Det var för att hyllan var väldigt nära deras hängmatta där de sov och de ville kissa direkt när de vaknar. Dessutom så vill de inte kissa i samma toa som de bajsar. Så om jag var du skulle jag antingen ställa en toa på hyllan helt enkelt. Eller flytta hyllan och sätta en toa någonstans i närheten eftersom de verkar vilja kissa där :)

Nymphadora
0

Våra killar kissar ÖVERALLT. På toaletterna (deras bur har fyra stycken), vid de olika gömställena, på sovplatserna, i huset, ÖVERALLT. Vi har försökt med allt, men det verkar helt omöjligt att vänja dem av med det. Så det blir till att torka rent ofta. ;)

larssonnadja
1

Ja men då har jag nog fått lösningar på problemet eftersom precis vid deras hyllplan hänger deras sputnik och sen deras hängmatta sidan om och de sover väldigt ofta i dem så jag får nog ändra om i buren lite. Och så ska jag fixa en till toalett och sätta in också. Riktigt tacksam för svaren :)

Harley och CharlieHjärta