Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 571 ggr
[Fusion200]
0

Råtta föll :O

Hon hoppade ut ur en "låda" soim jag hadde henne i, och jag tror hon stutsade när hon föll? Kan ha slagit huvudet, hon sprang i väg efter det, dock, och hon var snabb, men hon är i buren nu. Det var kanske 1 meter.

ågon varit med om liknande, hur gick det?

Whippetgerbilen
0

Hur rör hon sig nu? Ramlade hon rakt på golvet eller var det någon matta där eller något? Tror inte det är någon fara, men håll koll så att hon beter sig normalt 🙂

Dogs is my world ♥

[Fusion200]
0

Hon klättrar, drar i tröjor och håller på som normalt, bara lite mer rädd av sej, men inte mycket skillnad. Det var hård yta, men inte som betong eller nåt sånt, bara vanligt golv och en trä, ja, va heter det nu igen, en sak som buren står på (inte riktigt hylla, men nästan)

[Nelley]
0

Råttor är tåligare än hamstrar och möss som lätt dör av den höjden, så det är nog lugnt. Men om hon börjar halta eller något så ska du självklart ta henne till veterinär.🙂

[Nelley]
0

Jag hade en råtta som hoppade av en hylla för att komma till min säng, men missade! Så hon föll nog 1.4 kanske, fast då var hon ju beredd på att landa. Hon klarade sej 100% och fortsatte leka som vanligt. 😃