Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 873 ggr
Anothername
0

(O) 3 pojkar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft denna annons uppe förut. Då slutade det med att jag tack och lov fick behålla mina pojkar i några månader till. Nu ser läget annorlunda ut. 

Det är så att jag (vet inte exakt när men det kan ske allt från nästa vecka fram till om 4 månader) kommer flytta upp till Stockholm och bo hos mina föräldrar eftersom jag kommer börja studera efter nyår. Varför jag kanske eventuellt flyttar snart är för att jag pga flera orsaker som har med mitt psyke att göra, eventuellt inte kommer kunna gå tillbaka till mitt jobb där jag tidigare har varit sjukskriven från och nu fått tillbaka mina gamla symptom jag hade när jag blev sjukskriven. 

Att omplacera mina underbara pojkar känns som en JÄVLA (ursäkta ordspråket) hugg med kniv i hjärtat men jag har inget annat val eftersom dom inte kan följa med mig hem till mina föräldrar och så är det även så att det är så himla oklart hur min framtid ser ut dom närmaste 4 månaderna vilket skrämmer mig och det vill jag inte ska gå ut över deras välmående.

Dante, Phoenix och Grim bor här med mig i Nyköping men kan tas upp till Stockholm om det skulle underlätta för någon. 

Bur, mat och "tillbehör" följer med dom och vill du ha en så vill du ha alla, dom kommer alltså inte placeras i olika hem!!! 

Jag vill inte ha något för dom, viktigaste är att du har ett kärleksfullt hem till dom alla 3 och tänker ha dom till dom blir gamla och skruttiga <3 

Jag vill att du ska ha erfarenhet av råttor innan, detta är ett måste för att jag ska känna mig trygg i att du vet vad det innebär att ha råttor. 

Mobil: 0730426581 (jag ser helst att ni smsar då jag lider av telefonfobi) 
Mejl: Anothername_@hotmail.com

Så till individerna: 

Dante:

• ·         19 juli 2013

• ·         American Berkhire, Silvered black

• Hane

• Ej säker men tror dom var ca7 st  (4v)

• Vet ej mor eller fars namn/vikt osv. 

• Omplacering – Anledning står i början av annonsen

• Dante är en otroligt snäll pojke, han älskar att busa och är pigg och kry. Han är dock väldigt pipig av sig speciellt när han leker med sina bröder och det är flera ggr jag sett att dom inte ens nuddar honom men han piper ändå, så det är bara någon försvarsgrej antar jag. Han älskar att ligga på soffan och mysa och är väldigt matglad av sig.

Phoenix:

• ·         19 Juli 2013 (kullbror med Dante)

• ·         European berkshire, aguoti

• ·         Hane

• Ej säker men tror dom var ca7 st  (4v)

• Vet ej mor eller fars namn/vikt osv

•  Omplacering – Anledning står i början av annonsen

•  Phoenix är min lilla ögonsten, man får inte ha favoriter men han och jag har ett speciellt band. Han kommer gärna och myser lite extra än va dom andra göra. När han tycker att jag pillat på telefonen för länge kommer han gärna och trycker in huvudet mellan handen och telefonen och vill bli klappad. Busig och snäll.

Grim (Pimpsten):

• ·         24 september 2013

• ·         European berkhire, silvered black

• ·         Hane

• ·         kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 14st

• ·         Far: Rattonias Big and Beauty (Mesproppen) 500gram Född: 2013-01-01

• ·         Mor: Fjäril, S/black hooded, ca 450gram. Född: 2012-09-04

• ·         Omplacering – Anledning står i början av annonsen

• ·         Grim va minstingen i sin kull men har nu växt till å va den största i hans lilla flock här hemma. En riktig liten ”emil i lönneberga” är han som gärna hittar på hyss och ger en gärna ett litet snällt tjuvtyp i sidan om han inte får uppmärksamhet (absolut inte hårt utan mer ett kärleksnyp) Han är som sagt otrolig busig men väldigt snäll. Kan dock vara lite osäker av sig ibland men ingen större fara tycker jag.

• ·         Registrerad i SRS

Om annonsen ska ej vara låst!

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Anothername
1

Dante

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Anothername
1

Phoenix

Anothername
1

Grim

Trollan92
0

Var finns dem? :)

Zakaraa
1

"Dante, Phoenix och Grim bor här med mig i Nyköping men kan tas upp till Stockholm om det skulle underlätta för någon. "

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Anothername
0

Som sagt som Zakaraa säger så finns dom i Nyköping men jag kan ta med dom till Stockholm om det är så att det underlättar för någon då jag ofta är där uppe (det är även dit jag ska flytta)

JodineFritzl
0

Åh jag är intresserad av dom men måste höra om jag kan ta mig till Nyköping. Och hur stor är buren?

Anothername
1

Pojkarna har hittat ett hem nu och gör sig hemmastadda och det verkar funka alldeles utmärkt <3 Så tråden kan låsas :)

LunaJMS
3

Pojkarna har det väldigt bra här hemma hos mig ^^ <3