Hemmabygge
Nu har jag äntligen fått hem mina pojkar och de har flyttat in i sin nya bur. Jag bestämde mig för flera år sen att jag skulle skaffa råttor. För ca två år sen köpte jag en byrå för att bygga om den och sen har jag pysslat med detta projekt lite till och från, mest under förra sommaren.
Här kommer resultatet av många timmars slit, hoppas det kan ge lite inspiration till någon :)
Fin :)
Wow vad häftig!! 😃
Åh vad fin! Värsta dröm lyxen ju. :D
wow säger jag bara! Otroligt fint och kreativt! 🙂
Otroligt fint!! älskar färgtemat 😍
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Tack så mycket :) Kul att ni gillar den!
Sjukt snyggt. 👍 Passa på att njuta av hur snyggt det är innan långsvansarna kommer och möblerar om.
Det enda jag kan tänka mig kritisera är att det verkar som att det bara finns en väg ut och in ur de olika "rummen"? Har haft problemråttor så tänker jag genast på hur det skulle bli om det blir allvarliga bråk. Men du kanske har flera gångar mellan rummen, bara att jag inte ser dem?
Sedan får man ju hoppas att du får ett gäng änglaråttisar och slipper oroa dig för bråk.😉
💣
Superfint! Värsta designlyan.
…fast jag tittar på inredningen och kan inte låta bli att tänka att oj vad den kommer lukta kiss efter någon månad…
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Ja det stämmer, det finns en nergång från varje hyllplan. Mellan rummen är det dock stora öppningar. Varje hyllplan är en relativt stor yta, så jag hoppas att det inte ska vara några problem :) Inredningen räknar jag med att jag får byta ut då o då. Tycker om att buren passar med resten av lägenhetens inredning, så lite får det kosta :)
Gud vad snyggt! Riktigt stilren! 😍
Ja hyllplanen är stora, vi har en sån möbel här hemma. Så plats kommer de att ja gott om! 😃
Några bilder med dem i buren hade varit skoj! :) sjukt fin bur för övrigt!
Vilka godingar! 😃
Wow! Kan inte jag också få bo där? 🤪😃🌺
Wow, så stilrent och snyggt! Håller dock med någon ovanstående att det kommer nog att lukta efter ett tag ;) och så funderar jag på hur länge din fina drömfångare kommer att vara hel ;) den hade jag hängt utanför, hehe.
Jag planerar också råttköp inom ganska snar framtid och letar mer stilren inspiration istället för en massa lysande neonfärger i en enda röra överallt. Återigen - Snyggt byggt (som Mulle Meck hade sagt ;))
👆 Djurnörd
Verkligen jätte fint. Men dom skadar sig inte på inredningen va? Jag är håller på med ett burbygge å vill gärna ha ljus i min på översta våningen då min lägenhet är källarvåning. Men spottar blir ju varma, hur är dina? :)
#22 LED-spottar blir inte varma!🙂
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag skulle råda dig att foga alla hörn och springor så inte kisset trängs ner emellan å går ner i trät. Trät kan svälla och buren håller inte länge. Jag gjorde de misstaget för några år sen och de luktade inte gott även om man städade så kände man en liten doft :( Ett tips bara så håller den längre! :)
Men ååååh, så fint det blev där inne! ^_^ Mysigt dom har det. :)
#23 ja, tack så mycket!! :)
Har typ exakt likadana råttor som dina… Svarta, dumbos och ser ut att vara i samma ålder om man kollar på datumet du la ut bilderna med dem i! 😎
eller kanske lite mer åt det brun-svarta hållet man haha