Savic Royal Suite 95 frågor
Jag tänkte beställa en Savic Royal Suite 95.
Jag hörde att den har lätt för att rosta, är de så? Vad kan man göra för att minimera de?
Rosar den lätt även när man målat vit med hammarlack?
Funkar de att klä våningarna i fleece?
===
Trodde först att du hade 95 frågor, haha😃visst kan du klä in i fleece, har aldrig haft en sådan så kan inte svara på det andra. Men du fårnog byta fleece varannan dag eller så då kisslukten kommer bli hemsk! Haha, en vaxduk är annars ett bra alternativ, lätt att torka av och så kan du ha fleece på alla mysställen.
Jag har haft min i ett år och den har inte rostat 🙂
Väldigt enkel att klä i fleece! Jag viker bara fleecefilten under kanterna så planen "ligger" på filten så dras fleecen inte runt, så den passar perfekt 👍
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
#1 Jag tvättar fleecen 1 gång i veckan, inget problem 😉 Har hänt att det tagit 2v också och märkte ingen luktförändring, men jag bytar toalådan var tredje dag så det är mest det som håller lukten i skick 👍
Jag har inte haft min bur jättelänge tror jag, 2 år kanske. Min bur har inte rostat ännu så jag är sååå nöjd med buren. Väldigt lätt när man har nya lite skygga råttor för man kommer ju åt överallt. Jag klär alla hyllplan i fleece och det funkar, men man får räkna med att råttorna rycker upp det så tyget blir alldeles trasigt i kanterna haha :P
Ja alla kanske inte kissar på det 😎
#5 De kissar på den för fullt, var så smart jag att jag köpte en vit&blå! 🥳 Fick snabbt reda på hur ful den blir och sa att jag skulle byta den när den gick sönder… Ett år sedan…
#6 Vad konstigt att den inte luktar bajs då…. (kiss)🤔haha😉
Sjukt viktigt att hålla rent. Råttor har MYCKET känsliga luftvägar. Tror att min Misse utvecklade mycoplasma pga att dom var 4 pojkar i buren ich jag inte städade tillräckligt ofta! Så nu städar jag varje dag.
Har haft min i ett halvår och den har rostat på flera ställen. Minsta lilla vattendroppe du glömmer så kan det bli rost känns det som 😉
Ska vitlacka min framöver, så vet inte hur det blir då med rost men känns ju som att det kommer bli ett extra skydd
#7 Nejdå, en gång i veckan håller lukten i skick! När jag hade borrismattor/toalätt var det en gång i veckan, samma resultat där 😉 Det är mest avföringen som luktar tycker jag, urinet har inte mycket doft…
#8 ?? Vet inte om du menade att rikta det mot mig då TS inte har nämnt städning utan det hela är OT?? Jo jag har haft råttor ett bra tag och städar precis så mycket som man behöver, minas immunförsvar påverkas mest av diet och gener, ej att man gör det kliniskt för dem varje dag…