Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1014 ggr
Mezzzanina
0

Vetrinärbesök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Idag tog jag min lilla bebis råtta "Pepsi" till vetrinären.

Vi hadde väntat och längtat efter att få äga en liten dumbo förutom de andra råttorna.Så kom Pepsi hit till Gotland från fastlandet.Och när vi fick henne så nös och hostade hon.Jag fick tips på vanliga förkylningskurer typ Kanjang i vattenflaskan, mosad vitlök i annan mat osv.Vi testade allt, men inget hjälpte.Nu fick hon Vibramycin utskrivet.Hoppas så att det kommer att hjälpa henne.

Men det jag vill skriva om och höra med er är:

Vad tar er vetrinär för grundavgift när ni kommer in med råttorna?Här på våran smådjursklinik (där bland annat Håkan Onsjö jobbar) tar de 300 kr för själva besöket oavsett djurslag.Sedan tillkommer behndlingskostnader om det finns sådana.

Vad får ni betala?

axolotl
0

300 fick jag betala för en undersökning av mina två råttor.

MentalDistress
0

Jag har för mig att jag och killen betalade 300 när en av våra råttor, Tuva, var hos vetrinären. Fast hon var där för klåda.. kunde inte se nåra löss eller nått skabb liknande på henne dock. Gud vad jag ojade mig då! Vetten kunde inte heller se vare sig löss eller skabb men Tuva fick antibiotika och avmaskningsmedel utskrivet och nu mår hon bra :) Fast hon har lite kala fläckar här och var XD

Hoppas din lilla dumbo darling kryar på sig! Glad

CamillaS
0

hmm tror det var 360 här dyrt Fundersam

Taci
0

Oj, då är mitt dyrast, jag betalar runt 500 kr för en undersökning.

Gud va billigt det var för er!

Story
0

Jag fick betala 400 kronor för undersökning och behandling. Men så blev det tillägg på en dryg hundring för penicillinet vi behövde köpa :/

Dock har vi på veterinärkliniken här där jag bor en trevlig veterinär som är duktig på råttor.

_Jag_
0

100 kr för avlivning+250 för kremering sen var det nog en grundavgift på 300kr för vanligt besök…

lolaisdenied
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick betala 500 kr för undersökning på 5 minuter av distriktsveterinärerna i klippan (skåne)

När det sedan (en annan gång) kostade ca 150 kr per avlivning av råtta. Vilket tog ca 30 min. Då behövde vi inte betala för  undersökning iaf.. avlivade 2 råttor så det kostade 300 allt som allt.. R.I.P Gawii som fick somna in pga en tumör & Dr Snuggles av aggrissiv… :(

Tycker det är hemskt att det är billigare att avliva sitt djur än att få en snabb undersökning!

Ninja
0

På Hofors veterinärpraktik kostar en undersökning 350:- oavsett djurart.
Falu djursjukhus tar 190:- i grundavgift (för att man får komma innanför tröskeln, ungefär) och sen tillkommer ju kostnader undersökning, ev. behandling osv.

Incognita
0

Vännäs veterinärstation (distriktsveterinär utanför Umeå) tog ca 450 kr för besöket (oavsett djur). Därtill kom massssor med väntetid och medicinen. Hade ingen kunskap om råttor, men klarade att erkänna sin brist och gav ett trevligt bemötande.

Ninja
0

#8 Uppdatering.. Var till veterinären idag, det var visst höjt till 400 kr/undersökning.

cher_
0

jag betalar 250 kr:D

cher_
0

jag betalar 250 kr:D

TopasPearl
0

Hos vetrinären på lilö i Kristianstad har jag för mig att de tog 500kr. Men får man sin älskling frisk så är det verkligen värt alla pengar:)

Marrefarre
0

Jag betalde 280 kr för besöket och sen fick jag betala extra för medicinen, Men allt blev 429 med moms för att ta bort skabb.. Tyckte det var rätt billigt

Marrefarre
0

Det var på Kävlinges Katt vetrinär, de har en jätteduktig vet som gärna tar emot råttor..REKOMENDERAS! Skit nöjd.