Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 384 ggr
Jollabolla
0

Fastna i inredningen

Det är så attjag har pallar och plastpåshållare och annat från ikea och andra affärer. På barnpallarna från ikea så är det små hål som mina råttor brukar bita vid. Idag när jag precis städat buren så fastnar min ena hane i de hålen och både jag och han fick panik. Behöver jag vara orolig över att någon dag hitta mina råttor döda i buren för att de fastnat? Folk säger att råttor kan ta sig igenom ställen om de får in huvudet är det så? Lite rörigt kanske men skulle egentligen bara vilja veta om jag behöver oroa mig över att de ska fastna igen?

Trollan92
0

Nej du behöver inte oroa dig. Men de kan ju skada sig. Tänk efter när du väljer inredning. Allt med små hål och toa pappers pappen å sånt skippar jag! Då slipper man sånt! Hade en tjej som fastnade med huvudet å halva överkroppen i pappers pappen, jag fick hjälpa henne för hon hon inte it själv. Så jag råder även andra ägare att ta bort de ur burarna! De är hemskt för dem att en dag sitta fast där :(

Trollan92
0

Toa rulla hette de. Fått hjärnsläpp helt nu ju! Låååång dag, får skulle på de ^^ hihi