fick mina små gulle grisar idag
fick mina 2st honor idag dumbo råttor honor dock har jag inte döpt dom än

min ena råtta

den andra råttan
döpte dom till roxy och dixi så nu har dom namn. roxy e den svart/vita och dixi är den grå/vita
Vad söta! Vart kommer dom ifrån?
vet inte riktigt ska ta reda på mer om dom imorgon
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ underbart söta de är! <3
ja visst e dom 😍
Ja du tog namnen? det blev ju skit bra till dina råttor :D vad söta dom är!!
tack
Jättefina råttor! Vad är det för underlag i burarna?
Också jättesöta
tack
#8 det är vanligt spån
Nån måste väl vara den första, ta inte dehär fel. Jag vill bara upplysa om att råttor helst inte ska ha kutterspån som underlag p.g.a deras känsliga luftvägar 🙂 Alspån, hampaströ m.mm är mycket bättre!
Om du vill kan du läsa i länken nedan om de olika bottenströerna och vilka som är bäst, Sen finns det även ett nålat inlägg med massor av svar om man söker de 🙂
Lycka till med dina söta rådisar, och jag menar ABSOLUT inte att vara elak/sur/besserwisser. Jag vill bara att du vet, sen är de ju upp till dig 😃👍
http://rattor.ifokus.se/articles/4d7145a9b9cb46223905b48b-bottenstroer
Lägger man ut sådanna bilder så får man vara beredd att folk kommer att kommentera. Vad är de egentligen för hemsk uppväxt dem haft i dem burarna? De är ju ingen klätter utrymma alls. Ser ut som en grossist uppfödare som inte vet vad han håller på dem, förlåt med sant :s
Läste helt fel. Trodde de va bilder ifrån uppfödaren. Men vad är de för burar egentligen?
#13 Vi vet ju inte bakgrund, hur buren ser ut (i helhet), om han/hon har spån tillfälligt? Vi får vänta på svar, och inte hetsa upp oss i onödan. Jag skulle bli jätteledsen om nån skrev så till mig utan att veta mer, de va därför jag skrev så tydligt ja kunde och förklarade att de inte va illa menat 🙂 (förstår att du inte heller menar något illa men tänk dig själv i samma sitution) 👍
Nä, förlåt. Uttryckte mig lite fel! :( Vi får be ägaren att lägga upp bilder på buren då! :) Visst, jag hade Kutterspån första veckan jag hade råttor, men tack å lov att jag hittade Rif! Dem hade hängmattor och allt men de va bara bottenmatrialet som var fel! Idag har mina Toa-lätt och ska byta till slappna så fort dem flyttar in i sin nya hemma byggda bur! :)
Byta till alspån* Dumma rättstavning på mobilen ^^ haha
det var bara den buren dom kom i som e på bilden den riktiga buren dom e i nu är en stor hög bur som dom har gott om plats för o stojja omkring i sen så ska jag skaffa pellets istället för spån men hadde bara spån hemma för tillfället syrran ska köpa underlag som är bättre
min syrra har en större bur som är bättre men hon sa att hennes dotter skulle skaffa råttor så jag kunde inte ha hennes bur
har suttit nu en kvart mist o låtit dom få slicka o naffsa på mina fingrar det tyckte dom var kul ❤️
#16 Gud va skönt att du hittade RiF! :)
#21 Men gud va mysigt ❤️