Hjälp mig! Råttans pung
Min ena råttas punk har liksom växt och blivit väldigt stor. Han haltar fram och en del av ena hans ben är täckt av den enorma pungen. Min mamma sa något om pungbråck, vet inte riktigt vad det är men ska kolla upp lite mer.
Är det någon som har någon aning om vad som står fatt?
Över lag så mår han bra, börjar bli gammal och trött dock.
Tacksam för snabba svar!
Kontakta veterinär! :)
#1 Nu är det ju som lite sent för det…..
Är mer ute efter svar från dom som är kunniga inom området!
Finns en dag i morgon också..
Det är ju inte lätt å veta vad e är heller. Lägg upp bild istället
#4 Ok.
Veterinär.
Har du vart i kontakt med veterinär? :)
# 0 Hej ! Du kan nog inte göra något själv för din lille kille. En svullen pung som är så stor kan mycket väl vara en tumör. Han har säker ont av detta. Så ett besök till veterinären är nog det enda du kan göra för honom.
Det har gått några dagar den du skrev ditt inlägg. Hur går de????
Alltså han verkar inte alls ha ont, han beter sig helt normalt och äter normalt.
Kan man på något sätt få reda på om det är en tumör på eget håll?
Hur känns en tumör?
Tumörer känns olika beroende på var de sitter och vilken typ av tumör det är skulle jag säga. Bästa alternativet om du är orolig för råttans hälsa är att ta honom till en veterinär faktiskt.
Veterinär
det kan vara pungbråck, och det kan bli värre senare även om råttan mår bra nu
om han haltar fram verkar han ju inte må särskilt bra av det, säger som alla andra; åk till veterinären :)
Det är längesen du skrev inlägget, varför kontaktar du inte en veterinär?
# 10 En råtta kan mycket väl ha ordentligt ont utan att visa det utåt. Det ligger i djurets natur att inte visa att dom är skadade eller har ont.
Din råtta har det svårt anser jag. Du skriver själv att han haltar fram för att benet delvis är täckt av pungen. Det är ett mycket ömtåligt ställe på djuret.
Du vill ha kontakt med någon kunnig person skriver du. Det finns ingen som kan hjälpa din råttis förutom en veterinär. Hoppas du har varit där, annars är det hög tid. Din lille vän mår inte bra.
Äh vaddå pungbråck… Det är ju bara sina inälvor som råttan trampar runt på, inte underligt om han mår lite dåligt av det.
Snälla kontakta veterinären. Om orsaken till att du inte hör av dig är att han är död. Eller att du frågat nån djuraffär om råd, det eller grossistuppfödare… 😢
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor