Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 792 ggr
luna98
1

råtta sprungit upp i väggspringa (AKUT)

Hej, jag har varit råttägare i ca 1 vecka och har två  små råttpojkar på 6 veckor. Idag  så  kom jag hem och då hade min bror tagit ut dem ur buren och släppt ut de i hallen och en av råttorna hade då tagit chansen att springa upp i ett hål i väggen som min bror inte hade sett. Vi har försökt locka på honom med mat men han visar sig inte. Har ni några tips, hur ska jag gå tillväga?

Zepp
2

Mat och tålamod!

Lägg gärna maten i buren som han är van vid.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Josse016
0

Jag hoppas verkligen att det löser sig! Lägg ut massor utav go saker som du vet att han tycker om, mat som #1 sa. Lägg även ut en filt eller ställ buren brevid eller i närheten så den lilla råttan i väggen hör sin kompis och eventuellt kommer ut. Sen kommer det jobba, väntan och ha tålamod :(! Förösk och lyssna om ni hör honom så ni vet att han är kvar… håller stor tummarna för dig!

chade
2

lägg ut mjöl vid hålet så ser ni om han vart ut något när ni inte sett!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Mezzzanina
1

Detta har hänt mig med en av mina hanar förr.Det enda sättet som jag fick ut honom på var att sätta en hona i rummet.Då kom han frivilligt ut och jag kunde ta honom.

mikeiko
0

Han ligger säkert och sover därinne, och kommer nog ut ikväll eller inatt. Som tidigare sagt - tålamod, bur och mat!

mullsi
0

Hade en omplacering, som satte sig i väggen. Hon var väldigt rädd och otam sp inget av det ovanstående fungerade. Så vi fick helt enkelt riva ner väggen:s Men gör ett försök; och ha alltid tålamod.

Tosca
0

Hur har det gått med den lille killen, har han kommit fram?

Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

råttan1
0

Hur har det gått? Håller tummarna

luna98
9

hej, förlåt att jag inte uppdaterat hur det gått men min älskade Dean är tillbaks :) efter ett långt tag lyckades vi få ut honom genom att ställa ut buren nära väggen.

Tosca
3

Vad härligt att höra, vilken liten utbrytarkung! Jag förstår lite hur det måsta ha kännts, när jag och min sambo just hade flyttat in i en ny hyresrätt försvann vår Sputnik upp i diskmaskinen. Han hade hittat ett hål på underkant, och från hålet kunde han fritt röra sig under hela köksdelen. Süperkul för en rådis, jobbigare för oss som var tvungna att bryta upp paneler för att få ut en glad, dammig råtta ;)

Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

råttan1
0

Vad skönt att höra att det gick bra

Mezzzanina
0

Åh vad skönt! 🙂

sessi
0

känner igen det där. bor i en gammal lägenhet från 50 talet och i ett pyttelitet hål försvann en råtta upp under diskbänken. tog 5 dagar o få fram han. det är fem årsedan nu men jag var grinfärdig

sessi
0

känner igen det där. bor i en gammal lägenhet från 50 talet och i ett pyttelitet hål försvann en råtta upp under diskbänken. tog 5 dagar o få fram han. det är fem årsedan nu men jag var grinfärdig