Inredning i buren
Mina råttor har en ganska tom bur så skulle gärna vilja ha lite tips på inredning och saker som dom kan sysselsätta sig med. Har hört att det finns lite saker från IKEA så får åka dit och kolla. Men någon som har några tips på billig inredning? antingen som man köper eller som man gör själv.
jag säger bara en sak^^ hängmatta!
du kan även göra saker av handdukar och stoppa in så dom får hoppa runt i dom samt att de blir som skydd/hängmatta eller något att klättra upp för. :)
Det finns jätte billiga handdukar på Jysk som kostar cirka.. 25kr du får 10 handdukar tror jag det är och finns i olika storlekar väldigt populära hos mig iaf :).
om du har plats så kan man bygga egna hyllplan så man får välja storlek och form själv, samt att du kan såga/borra hål nånstans så råttorna kan klättra upp eller ta sig ner i hålet eller bara bygga en stege som de kan springa runt på :)
det enda du behöver göra är att skruva dit några "krokar" på sidan så du kan haka fast den i gallret om du har möjlighet att haka fast den.
det va lite tips som jag kunde komma på nu iaf. RÖR brukar också vara väldigt uppskattat :)
Håller med #1. Mina älskar pringlesrör samt hängmatta, mycket å boa med brukar vara uppskattat :) Man kan ta en toarulle och stoppa gott i å täppa igen hålen med papper så får dom jobba lite. Annars brukar toarulle med papper på gå hem med ;) Rep kan man också skaffa, tjockare varianten att balansera på eller gnaga.
||My Love For Animals Is Immortal||
Några saker mina killar älskar är:
Korgar, små hus hängmattor och saker att klättra på.
Och här kommer jag med snälla tips så du slipper spendera allt för mycket pengar. Åk till nästa loppis, och kolla efter små korgar som ser hemtrevliga ut. Betala inte mer en 20kr! Mina har varit jätte fina och det är det hösta jag betalat för dom. Det är ingen ide att köpa nya, dom blir sönder tuggade DIREKT! Men! Dom älskar att sova i dom. Sen om du hittar, köp några smådjurshus som man ibland kan hitta på loppisar eller bygg ett själv om du går i skolan (Träslöjd) Gjorde lite hängmattor idag faktiskt av ett gammalt linne, klippte av toppen och sydde botten. (Kan förklara och visa om du är intresserad)
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Ikea har gästhandukar, 3 kr/st! Super bra haha tror jag köpte 53 st eller så:) Sen finns det massa smått och gott på barnavdelningen :) Kan länka en lista till dig på mi lunchrast :)
Riktigt bra tips har nämnts tycker jag :)! Det är bara låta fantasin flöda och bygga saker utöver dina råttors personlighet om de tycker om att klättra, boa, små trånga gångar, rör vad som! :) bygg efter råttorna, är du inte helt säker på vad de tycker om så är det bara att prova sig fram av de olika tipsen som nämnts och säkert kommer nämnas :)