Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 2426 ggr
kolpa
0

Tvätta Borris matta?

Hej, ni som använder borris mattor i burarna, går det bra för er att tvätta dem, och hur gör ni sen hänger ni upp dem på tork eller använder torktumlare?

labbetrubbel
0

Jag tvättar mina tillsammans med alla hängmattor på 30min programmet vi har( låg grad) sen hänger jag bara dom över en stol! Är osäker men tror det blir för varmt för "gummit" i torktumlare, men har aldrig prövat dock!

kolpa
0

okej, jag hade en matta (borris tror jag) en gång och när jag hade tvättat den så, för det första så lutade den bedrövligt när den var klar och för det andra så vägrade den och torka :(

kolpa
0

O hur ofta tvättar ni era Borris mattor??

Ida85
1

Jag tvättar mina borrismattor i 60 grader och låter dem hänga och torka. De blir mjukare och mjukare ju mer man tvättar dem.

kolpa
0

#4 men den luktar inte efter eller? och tar det långt tid för dem att torka?

labbetrubbel
0

Nä mina luktar rent när dom är tvättade, dom torkar även här på några timmar, väldigt snabbt tycker jag! Men som #4 säger blir dom mjukare och mjukare! Tvättar mina ca 2 gånger i veckan!

kolpa
0

#6 okej, köpte ni från ikea eller?

labbetrubbel
0

#7 Jepp!

kolpa
0

köper ni rullar då eller och klipper eller?

labbetrubbel
0

#9 rullar? Det har jag isåfall missat!:-P Köper dörrmattorna Borris! Dom passar i min furet perfekt så behöver inte klippa eller dyl!:-)

kolpa
0

#10 nej det var jag som trodde det fanns i större utsträckningar, okej vad bra då blir den nog super till min furet också:)

labbetrubbel
0

#11 okej! Hade dock varit väldigt bra med rullar!;-)

kolpa
0

#12 ja, hur många täcker botten på en furet, men på hyllplanen får man nog klippa till :)

kolpa
0

Köpte 8 Borris matter nyss, ska se hur många som passar på botten i en furet hoppas det räckte:)

labbetrubbel
0

Jag en underdel av transportbur som toa nere så har ingen matta där under, så har två mattor som ett L och då blir det lite botten kvar, perfekt där jag har vattenflaskan, innan hade jag 4 mattor omlott!:-)

malin.maria
1

Jag har köpt dörrmattor från Jysk, finns i svart och kostar 5kr/st. Superbra de med! :)

Vänliga Hälsningar

Malin

kolpa
0

#16 Jo jag köpte mina borris mattor idag 4 kr styck på ikea, billigt de med, köpte 8 styckna och det räckte till 2 furet tower botten och 4 sned hyllor :) supernöjd. Snyggt blev det med, hoppas bara dem går bra och tvätta.. 😃

Apootie
0

Jag brukar tvätta mina på olika grader. Mest 40 grader. De kan börja lukta illa om de har blivit tvättade många gånger enligt mig (att kisset inte riktigt tvättas ur ordentligt). Min tvättmaskin är lite dålig med, men jag brukar klippa sönder de som börjat lukta lite smått (inte stinker, utan om man verkligen trycker näsan i) och har dem till småställen i buren där de kan "råka" kissa.

Cederin
0

Tvättar mina i 60 grader, aldrig mindre, och torktumlar dem. Aldrig varit några problem!

Medarbetare på Naglar och Hår

fridaanna87
0

Tvättar mina i 40 grader, och torktumlar. Blir finfint! Dock börjar det bli dags att köpa nya och byta nu, dom börjar bli lite slitna efter 2 månader och tvätt 1 ggn i veckan. ;)  Men dom funkar jättebra!

[pepparkatt]2
0

Tvättar alltid i 60 grader med alla andra råttprylar! Tumlar också de torkar snabbt och de blir mjuka å sköna :-)

deeremf
1

Jag stoppar ner min i kokande vatten först så sköljer jag över den ett par gånger till vattnet som rinner ut är vitt, sen är det bara att lägga ut den på betongen utanför lägenheten så torkar den.

Har tre olika mattor som jag byter mellan, funkar storfint.

MoaHermansson
0

Mina mattor är torra när jag tar ut dom från tvättmaskinen, även fast den precis blev kvar.😉

Emmsi99
0

Har borris mattor och jag tvättar dom i 60 grader sedan hänger jag upp dom. Kastas efter ca 7 tvättar då dom blir lite slitna.

panini
0

Tvättar mina cirka 3ggr i veckan. Då tvättar jag i 95 grader. Antingen hänget jag in det i torkrummet, eller inne på toalätten. Torkar fort enligt mig :)

panini
0

#24 Slitna? På vilket vis då? Har tvättat mina kanske 30ggr nu och de är som efter första tvätten. Dock mycket mjukare ;)

[Empisen]
0

Jag sköljer av dem med varmt vatten och sprayar dem sedan med såpa, låter dem ligga ett tag, sköljer av och så in i maskin på centrifugering(?) för att få bort det mesta av vattnet. Hänger sen upp dem på tork och så fäärdigt! 🙂
Tvättar dem en gång i veckan.