Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 654 ggr
itoo
0

siamese med striped roan

Tänkte kolla med er vad ni tror de skulle bli för färger om man parar en siamese hona med en striped roan? Har kontakt med en uppfödare som väntar blandnigen av dessa men hon vet inte vad de kan bli för fäger, har ni någon aning finns det risk för siamese?

Lamina
2

Beroende på vad föräldrarna bär på kan det komma både siameser och roans. Och, bara som ett litet tips: en uppfödare som inte ens vet vad för färger som kan komma i kullen är troligen inte särskilt seriös…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

JoySurrender
1

Det är en ganska dum kombination. Beroende på vad föräldrarna bär på kan det bli siameser som är roan vilket förstör båda färgerna. Och sen beror det på vad roanföräldern har för grundfärg och vad siamesen har för pointfärg. Det är omöjligt att förutsäga något med så lite information.

Vad menar du med "finns det risk för siames?" ?

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

itoo
0

Jag är ute efter en siamese hona, därför finns de risk att det kommer en! Vilket borde stått chans ;) Jag vet inte heller vad som finns bakot inte hon som planerar kullen heller, de är hennes första kull och föräldrarna har ingen stamtavla. Vad menas med förstöra färgerna? Kan de inte vara ganska cool med en roan siamese?

Kalli
1

#3: Det är ganska "meninglöst" eftersom nospointen  oftast inte synas på grund av bläsen som Roan  ska ha. Svanspointen kan synas men kommer antagligen blekas. Kvar blir en råtta som mest ser ut som en PEW ev. BEW istället för en Siamese men som är det rent genetiskt, huruvida man tycker det är "coolt" är väl en smaksak.

JoySurrender
1

Varför ska du köpa en råtta där du inte har en aning vad den kan bära på i form av sjukdomar, temperament och annat ärftligt?

Var kommer dessa råttor ifrån och hur gamla är de?

Glamråttan

itoo
0

Honan är 7 månader tror jag det var och hanen är 1.7 år jag har ingen aning om vart de kommer ifrån de var någon privat uppfödare. Eftersom jag jag söker en till råtta med fint temperament så, vill jag ha en från denna kull då båda föräldrarna är super snälla, sen är sjukdomar kan komma på alla råttor oavsätt om det finns i linjerna eller inte, och att köpa en råtta är som att spela på lotto, men vet inte om man får en vinst eller en nit, antigen blir den sjuk, då finns det veterinär annars blir de en råtta som håller sig frisk genom hela livet.

JoySurrender
0

Sjukdomar och temperamentsfel förekommer betydligt oftare hos råttor som har helt okänd bakgrund. Vad är en "privat uppfödare"? Motsatsen till en offentlig uppfödare eller en fabrik? Uppfödare kan vem som helst kalla sig, som har en hona och en hane. "Privat uppfödare" betyder absolut ingenting.

Glamråttan