Hemmabyggd bur. :)
Hej! Igår fick jag hem två hyllor som jag ska bygga om till två burar, med tillgång så att dom kan springa emellan. Jag kommer ta det lite då och då när jag har tid. :) Först tänkte jag fråga vad ni som byggt själva använd för lack som håller kisset ifrån trät? Jag ska sätta vaxduk men tänkte lacka under också. :) Bilder kommer med löpande band! :)
Instagram (storyof.cinnamon). ✍️
Ville också bygga en bur förut, det är ju kul, men blev aldrig av för hade inte tid :) men jag vet att man kan använda båtlack, då ska man lacka flera flera lager, dock så kan kisset tränga genom iallafall om man har otur, nackdel med hemmabygge :)
hell is empty. All the demons are here
Först noggrant spackel, så att det inte finns några som helst springor kvar dit urin kan leta sig in och börja stinka. Låt torka ordentligt, slipa bort ojämnheter. Spackla lite till om du upptäcker någon lite spricka eller grop, låt torka och slipa. Sen båtlack i flera lager. :)
Jag använde vanligt trälack och det har funkat super. Tänk på att om du ska sätta fast vaxduk så måste det vara helt tätt för annars drar kapilärkraften in kiss och då luktar det bara mer. Jag har lagt mina vaxdukar löst och sen borrismattor på så att jag kan ta bort och torka under.
Glömt att lägga upp bilder, men här kommer slutresultatet! Det enda som är kvar är att måla ramarna på dörrarna, men det tar jag senare. :) Vet att det ser lite tomt ut i vissa hyllor, men vet inte vad/hur jag ska få plats? Haha!
.
Mobilsajten har blivit värdelös när det gäller att ladda upp bilder…
.
Hur har det gått? :)